fbpx

Ce am învățat în urma participării la maratonul de marketing cu peste 30 de experți din domeniu. Partea III

Ce am învățat în urma participării la maratonul de marketing cu peste 30 de experți din domeniu. Partea III

Am ajuns și la partea a treia a poveștilor de la maratonul de marketing.

În prima parte am vorbit despre strategii de marketing simple pe care le poți aplica fără costuri și efort intens și despre ecommerce, în partea a doua am vorbit despre cum să faci video inspirațional pentru a atrage atenția, despre strategia de social media și copywriting care vinde, iar în ultima parte îți voi oferi toate piesele de puzzle care să te pot ajuta să-ți construiești o strategie eficientă de marketing.

E cea mai amplă parte dintre toate, dar merită să o citești până la capăt.

Pregătit? Începem finalizarea acestui ”puzzle” cu youtube. E atât de mult conținut în această rețea, încât ai impresia că toată lumea e acolo, nu? Ei bine, n-aș spune că o părere harzardată dacă ai impresia asta.

Totuși, de ce stau oamenii atât de mult acolo? Prin urmare, de ce e indicat să te promovezi pe youtube?

  • Înglobează toate audiențele: Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIN
  • Oamenii caută să se educe, să se distreze, ascultă muzică și văd filme.
  • Youtube este ca Google: un motor de căutare unde oamenii caută soluții pentru problemele lor.

Acum că știi avatanjele prezenței pe youtube, iată 3 direcții pe care să le urmărești înainte de a posta:

  1. Research.

După research te lămurești: ce vrei să faci / care e avatarul tău / ce fel de content vrei să faci (webinar, vlog, prezentare produs, animație, tutorial) / care este factorul tău diferențiator.

  1. Cum faci research? Cauți “idei de_ afaceri_profitabile” cu underscore

3. Claritate – o obții prin structura:

  •  Cârligul – thumbnail cu “eroul” videoclipului
  •  Intro
  •  Content
  •  CTA
  •  End screen
  •  Ranking – se bazează pe info din frază cheie, descrierea scurtă, etichete, cuvinte cheie.

Dacă ar fi să construim o ecuație cu mai mulți factori care să genereze în final succes și să te facă dintre un elev mediocru și unul olimpic, ar arăta așa:

𝐏𝐚𝐬𝐢𝐮𝐧𝐞𝐚 𝐭𝐚 + 𝐀𝐯𝐚𝐭𝐚𝐫𝐮𝐥 𝐭𝐚𝐮 + 𝐍𝐞𝐯𝐨𝐢𝐚 𝐚𝐯𝐚𝐭𝐚𝐫𝐮𝐥𝐮𝐢 𝐭𝐚𝐮 + 𝐕𝐚𝐥𝐨𝐚𝐫𝐞𝐚 𝐩𝐞 𝐜𝐚𝐫𝐞 𝐢-𝐨 𝐨𝐟𝐞𝐫𝐢 = 𝐒𝐮𝐜𝐜𝐞𝐬

Acum că ai aflat direcțiile, e important să știi și cum faci conținut video de calitate:

  1. Creează conținut valoros.

De exemplu, dacă postezi o reclamă la un produs, ulterior ar fi bine să livrezi informații de care are nevoie clientul tău, pentru a te urmări (chiar dacă a cumpărat de la tine sau nu). De pildă, îi poți răspunde la întrebări care au legătura cu modul de întreținere al produsului sau materialul din care e făcut.

2. Fă o lista cu nevoile clientului.

Urmărește obiective SMART (Specific, Măsurabil, Realizabil, Relevant, Timp).

De exemplu:

  •  Aș vrea să ajut 100 de clienți să-și păstreze produsul meu în bune condiții sau să înțeleagă un anumit concept, în următoarele 3 luni
  •  Din 3 comentarii la o postare, să ajung la 30 într-o lună.

3. Testează conținutul. Pune un video și cere părerea publicului tău. Trebuie să rămână cu ceva în urmă video-ului. Întreabă-te “De ce s-ar uita cineva la clipul meu?”

  • Poate fi educativ (tutorial), informațional, motivațional și poate fi fun.
  • Conținutul educațional crează încredere, credibilitate.

În funcție de profilul audienței, îți alegi stilul vieoclipului și decorul din spate:

De exemplu:

  • pentru antreprenori ocupați – stilul concis și decor minimalist.
  • pentru copii – stilul fun și dinamic, decor cu multe culori.
  • Nu uita că youtube are analytics. Vezi ce profil au cei care te urmăresc.

Pentru că succesul nu e posibil fără o stare de spirit potrivită, în continuare o să-ți vorbesc despre starea de flow și cum poți ajunge la ea.

  • Află care este scopul și sensul vieții tale => Pasiunea => Fericire
  • Alege lucrul pe care doar tu poți să-l faci, restul deleagă.
  • Nu fi sclavul timpului, ci maestrul lui.
  • Fă un plan pentru odihnă și recuperare conștientă.
  • Concentreza-te pe rezultate, nu pe numărul de ore lucrate.
  • Bucură-te de fiecare reușită, de fiecare pas finalizat.
  • Fă-ți un calendar cu lucrurile pe care le ai de făcut.
  • Pune lucrurile mari apoi împarte pe taskuri mai mici.
  • ”Că să fii cu adevărat liber, trebuie să fii sclavul unui set de reguli”

Exercițiu: Alege 3 lucruri mari pe care să le realizezi până la sfârșitul lui 2021. Apoi, fă un plan în care să le duci la bun sfârșit în 3 luni.

În continuare vorbim tot despre conținut. Mai exact, despre conținutul pe Facebook și pe Instagram.

Iată câteva sfaturi:

– Postează ce vor urmăritorii să vădă

– Conținut cu care publicul să empatizeze, în care să se regăsească, axează-te pe emoțiile lor

– Conținut cu soluții care oferă ajutor

Cum împarți tipurile de conținut?

  • 70 % – engagement
  • 20 % – încrederea în brand
  • 10% – vânzare

Trenduri care te ajută să faci conținut atractiv:

– Fii autentic –  folosește un ton relaxat, uman

– Mult conținut video pe story

– Răspunde oamenilor la etichetare

– Postări de tip engagement (lasă-mi un comment, o inimioară etc)

– Poze cu conținut valoros

– Întreabă-i ce ar trebui să mai conțină produsul ca să fie mai bun?

– Oamenii își doresc experiență (arată modalități de prezentare ale produsului tău)

– Oamenii se regăsesc mai curând în story-uri needitate

Alte idei importante:

  • Cifra de Afaceri = Trafic x Rata de Conversie x Comanda medie/pers. Pe componentele astea îți axezi bugetul. În prima fază a businessului crești Traficul, apoi te concentrezi pe Conversie și apoi pe Comanda. Comanda medie te duce la cifra de afaceri
  • Conținutul e sângele afacerii. Scrie în mod constant și pune conținutul pe toate platformele ca să fie vizibil.

 Promovarea organică e o necesitate: se face pe motoarele de căutare Google și Youtube .

Axează-te pe SEO – articolele de blog și conținutul de pe youtube să aibă conținut evergreen (care poate fi valabil și peste 5 ani de exemplu).

În final când te apuci să scrii strategia de marketing, fii atent la aceste 4 lucruri:

  1. Alocă timp, așează-te și scrie pe hârtie.
    1. Mindsetul e important (exemplu: Am schimbat strategia când a venit pandemia, am văzut ce rămâne fix și ce schimbăm; acum o revizuim la 1-2 luni, dar știm către ce mergem).
  1. Fă o analiză a situației actuale:
    1. Contextul actual, piață, concurență
    2. Filtrează informațiile
    3. Analiza SWOT – aici concluziile se trag singure.
  • Dintr-o analiză, contează sinteza.
  • Uită-te la concurență prin ochii clienților, nu prin ai tăi.
  1. Fixează obiectivele de marketing (notorietate) + SMART Goals (îi oferi dimensiuni).
    1. Te poți raporta la ce a fost în trecut și setezi (de exemplu: 500 de oameni să dea like și 50 să comenteze. Obiectivele sunt sisteme de referință, chiar dacă sunt greșite.)
  1. Cum? Trasează direcția:
    1. Analizează clienții, segmentează-i (împarte-i în mulțimi) și alege-i.
    2. Construiește mesaje cheie pentru ei
    3. Mixul de canale: unde sunt ei, nu unde vrei tu.
    4. Alocă resurse: bani+oameni+timp.
  2. Plan tactic (calendar) și planul de acțiune (implementare) – project management pe fiecare proiect/ campanie.
  3. Follow-Up

Dacă tu consideri că aceste informații ți-au fost de ajutor, dă share articolului ca să afle și ceilalți din comunitatea ta.