Amalia Georgescu a vorbit la momentul de educație despre profilul antreprenorului în secolul XXI. A fost o sesiune remarcabilă care ne-a ținut cu sufletul la gură până la final. Energia și entuziasmul Amaliei au animat peste 20 de antreprenori prezenți și i-au determinat să reflecteze asupra propriei evoluții în business.
Ne-am jucat, ne-am distrat, dar am și învățat. Pentru că nimic nu te încarcă și te-ncearcă într-o dimineață de joi mai mult decât o sesiune de învățare intensivă cu zâmbetul pe buze.
Să nu uităm nici de premiile de la tombolă oferite de Twinkle Star – firma care a prezentat momentul de Spotlight și bizz.club Iași: cărți, audiobook-uri și vouchere pentru învățarea limbii engleze.
Cum lesne se poate observa, laitmotivul premiilor este educația. Educație la puterea ”n”.
Acum, cititorule, hai să facem o incursiune printre cele mai relevante idei pe care le-a transmis Amalia.
Chiar, tu te-ai gândit vreodată ce înseamnă un profilul al antreprenorului, cum arată un portret robot al unui om de afaceri?
Profilul moral al antreprenorului:
1. spirit independent (dorinta libertate si implinire)
2. curaj
3. intuitie (intuieste oportunitati, vizionar, anticipeaza tendinte, vad inainte de “val”)
4. adaptabilitate (reacționează rapid într-un mediu de afaceri în continuă schimbare, capabil să găsești noi oportunități, se adaptează nevoilor și cerințelor pieței, introduce tehnologii noi și aduce plus-valoare)
5. comunicativ
6. disciplină și autoinstruire;
7. responsabilitate;
8. încredere în sine și optimism;
9. creativitate și spirit de inovație;
Cum arată profilul profesional al antreprenorului modern?
- Capacitatea de înțelegere a operațiunilor financiare;
- Cunoștințe de marketing;
- Bun comunicator;
- Abilitatea de a trece peste obstacole;
- Atitudine pozitivă și realistă;
- Gândire deschisă și creativă;
- Puterea și voința de a reuși;
- Să fie omul bun la toate.
Ce aptitudini personale ar fi bine să dețină antreprenorul modern?
- Bun organizator;
- Bun comunicator;
- Bun om de vânzare;
- Bun negociator;
- Bun administrator.
În ceeaa ce privește competențele pe care trebuie să le aibă un antreprenor, printre ele se regăsesc viziunea, capacitatea de a inova și de a lua decizii rapid. Ar fi bine să nu lipsească nici capacitatea de a fi un bun administrator și stăpânirea la un nivel decent a ceea ce presupune buna organizare. În plus, trebuie să fie un comunicator priceput, să asculte activ și să fie mereu în control, adică să știe în orice moment ce se întâmplă în mediul lui.
De asemenea, ar fi bine să țină cont și de faptul că cele mai mari şanse de reuşită le are afacerea iniţiată în domeniul în care antreprenorul are competențe profesionale şi în care îi face plăcere să muncească.
Greseli în antreprenoriat:
- NU știi cine ești – Ce personalitate de om ești? – Cunoaștererea de sine joacă un rol esențial în ceea ce privește performanța în business
- Cum reacționezi la stres sau situații neprevăzute?
- Poți lucra în echipă sau preferi să faci tu totul singur? Atenție la faptul că de multe ori poți alege oamenii nepotriviți
- Esti dispus să lucrezi 10-12 ore/zi și să îți asumi eșecul?
- În business e vorba și despre a iniția o acțiune, a eșua și a extrage diferite lecții din respectivul proces
- Lipsa planificării financiare și lipsa unui plan de afaceri anual
- NU cunoaște concurența, nu știe în ce piață operează și ce tendințe/cerințe sunt
- Estimări nerealiste de venituri/prețuri de vânzare,
- Un proces de vânzări și de marketing incorect/inexistent
- Nu investește în pregătirea personală și profesională
Alte idei relevante:
- Antreprenorul este ambasadorul numărul 1 al brandului său;
- Uneori, în viață, e bine să mai ai și falimente;
- Momentele în care eșuezi îți cresc capacitatea de a trece peste obstacole;
- Antreprenorul = o persoană activă, un lider carismatic, care întemeiează o afacere având la bază o idee de afaceri, competențe și experiență în domeniul ales și urmărește dezvoltarea afacerii spre a obține profit;
- Îmbrățișează eșecul, fă-ți planuri mărețe și vizualizează succesul pe termen lung;
- Dacă te oprești din învățat, te oprești din progres;
- Citește, adresează întrebări și înconjoară-te de experți;
- Investește în angajați și nu te lamenta dacă pleacă;
- Tu ce stil de personalitate ai? Dominant? Influent?Conștiincios? Stabil?
- Ești mai degrabă extrovertit sau introvertit? Orientat către sarcini sau către oameni?
- ”Poartă-te cu oamenii ca și cum ar fi ceea ce ar trebui să fie și astfel îi ajuți să devină ceea ce ar putea fi”.
În ceea ce privește statistica întâlnirii, la ultima întâlnire au participat la bizz.club Iași 25 de antreprenori, printre care s-au regăsit 8 invitați noi.
Te așteptăm săptămâna următoare pentru o nouă sesiune care te-ncarcă și te-ncearcă.
P.S.: Mulțumim Cristian Bârleanu și Paul Covalschi Photography pentru povestea în imagini a întâlnirii cu numărul 25 din acest an.