fbpx

Razvan Zvorișteanu, Business Development Manager la Themesis: ”Oricât de bun este produsul și oricâtă încredere ai în el, validarea o face piața, publicul 100%”

Razvan Zvorișteanu, Business Development Manager la Themesis: ”Oricât de bun este produsul și oricâtă încredere ai în el, validarea o face piața, publicul 100%”

1. Răzvan, știm că ești antreprenor pasionat, cu experiență de peste 15 ani în business, Vision Maker, manager PROMER, creator de strategii – autorul de fapt al produselor fizice din jocul Themesis. Povestește-ne cum s-a concretizat ideea Roxanei Baban. Ce decizii ia un antreprenor pentru a putea transforma în realitate un vis, o idee?

R:Z: Cred că prima dată trebuie să se armonizeze cu viziunea partenerului, dacă este vorba de un parteneriat. Să-și răspundă la întrebarea dacă are încredere în proiect și cât timp poate aloca dezvoltării. În zona de startup, volumul de muncă este de 10 ori mai mare mai important decât banii investiți. 

2. În calitate de președinte și implicit membru al bizz.club Iași, în ce măsură crezi că networking-ul a contribuit la realizarea acestui proiect?

R.Z: 1000%. Roxana, partenera mea din proiectul Themesis a participat în 2019 la DEVOS 4 – Evenimentul Premium de Business Networking, unde l-a cunoscut pe Daniel Cioancă, partenerul meu din proiectele bizz.club Iași și DEVOS. În luna noiembrie a cerut o recomandare de la Daniel despre o companie unde ar putea să-și tipărească jocul la care lucra deja de mai bine de 6 luni. În acest fel ne-am întâlnit.

3. Dacă privim din perspectivă de bussines, am putea spune că proiectul Themesis – Jocuri în familie abordează o nișă nouă – justițiarii, deci reprezintă o inovație. În ce măsură este ușor să inovezi ca antreprenor și care sunt riscurile?

R.Z: Inovația presupune în primul rând să aduci și să pui în comun utilități din două sau mai multe domenii diferite. În cazul nostru vorbim pe de o parte de informații din domeniul juridic, educație, dar nu oricum, prin joc și nu în ultimul rând timp liber și divertisment. Noi am pus la un loc 3 industrii. 😊

4. Cum te-au ajutat experiența și legăturile din bizz.club Iași să depășești provocările care au apărut în timp ce lucrai la acest proiect?

R.Z: Principalele provocări au legătură cu situația specială prin care trecem toți acum. Pe mine personal m-au ajutat foarte mult informațiile transmise de trainerii pe care i-am avut în ultima vreme în cazul întâlnirilor noastre online. Marius Ghenea, dar mai mult Adrian Stanciu co-decan la Maastricht School of Management, care a fost revelator. În rest lucrăm continuu la creșterea brandului, pentru că nu putem ignora faptul că suntem la început de drum și publicul încă nu are încredere. În această direcție apelez la toate cunoștințele pe care mi le-am făcut în peste 7 ani de business networking și nu sunt puțini cei de care m-am înconjurat. Lucrez la creșterea brandului personal. Am apelat la LinkedIn ca rețea de profesioniști unde am în acest moment peste 10.000 de contacte. În momentul când mi-am modificat locul de muncă în Business Development Manager la Themesis, am primit peste 200 de mesaje de falicitare. AM răspuns la toate personal, fără copy paste. Asta înseamnă networking 😊

5. În calitate de creator de strategii și om cu peste 15 ani de experiență în business, de ce aspecte ar trebui să țină cont un antreprenor când elaborează o strategie de business?

R.Z: E ca la șah. Trebuie să te gândești ce implicații are o mutare pe care o faci acum de-a lungul a mai multe mutări. Dacă e posibil cât mai multe: minim 7-8 🙂

5. Lucrând intens într-o perioadă scurtă de timp și realizând un proiect nou care deja are multe lume ecouri pozitive în Social Media, care e lecția pe care ai învățat-o în această perioadă?

R.Z: Oricât de bun este produsul și oricâtă încredere ai în el, validarea o face piața, publicul 100%.

6. Ce argumente ar transmite un om de business, pragmatic și obiectiv unor părinți care intenționează să achiziționeze jocul?

R.Z: Am mai spus-o. Eu personal cred că avem puterea de a ne crea viitorul. Cum? Creând acum copiilor noștri mediul favorabil dezvoltării și creativității. Tehnologia face bine, dar a sta cu ochii beliți toată ziuă în telefoane nu cred că este soluția. Pare confortabil acum pentru părinți pentru că scapă de stres, dar pe viitor e sinucidere.

7. Prin ce consideri că se diferențiază Themesis – Lumea Justiției față de alte jocuri de pe piață?

R.Z: Este făcut de oameni profesioniști din domenii diferite: drept, business, marketing și arte frumoase. Înglobează experiența pe care cei 4 parteneri o are fiecare în domeniul în care excelează. Roxana peste 18 ani de drept și peste 4 ani de voluntariat în educație juridică la copii, eu peste 15 ani de business, Cosmin mai mult de 7 ani de marketing în domenii diferite, producție, publicitate servicii, iar Cosmina zeci de ani de desen minunat.

8. Ce sfat ai pentru colegii din bizz.club?

R.Z: Este momentul în care pot face primul pas înspre a transforma visele în realitate!

Pentru a afla despre partea creativă a jocului și cum s-a născut ideea Themesis citește interviul cu Roxana Baban, creatoarea de drept a produselor, iar pentru a afla secrete din culisele promovării și a lansării lui citește gândurile lui Cosmin Clipa, Marketing Addicted.


Se spune că ”Joaca este începutul cunoaşterii” așa că te invităm să descoperi alături de cei dragi cele mai fascinante provocări ale jocului Themesis, aici.