fbpx

Află povestea unui Marketing Addicted și care sunt provocările atunci când promovezi un produs la început de drum

Află povestea unui Marketing Addicted și care sunt provocările atunci când promovezi un produs la început de drum

Cosmin Clipa este specialist în comunicarea și implementarea ideilor creative, director de comunicare la PROMER Group, Marketing Addict și unul din creatorii jocului Themesis. Află din articolul următor care sunt provocările unui om de marketing atunci când creează o strategie de promovare a unui produs la început de drum, cum a contribuit la dezvoltarea conceptului Themesis și cum ar explica acest joc pe înțelesul unui copil.

1. Cosmin, în calitate de specialist în Comunicare și Marketing Addicted care a fost cea mai mare provocare din punctul de vedere al comunicării/publicității în proiectul Themesis?

Cosmin Clipa: Pentru noi atingerea publicului este una dintre actualele provocări. Și cea mai mare. Avem produsul, împachetat pentru promovare cu mesaje și vizualuri, avem canalele și resursele necesare, dar publicul este destul de general. Jocul este dedicat copiiilor de la 5 la 105 ani, însă cine sunt cu adevărat jucătorii? Online-ul este foarte ofertant în ceea ce privește canalele de promovare și felul în care poți ajunge la publicul tău, însă fiind un produs nou, începutul te forțează să te adresezi unor mase cât mai largi, ori asta implică și bugete mai mari…

Decizia și contextul de cumpărare ne creează iarăși provocări. Produsele educaționale se achiziționează cu precădere din librării sau alte magazine fizice specializate, locuri la care nu avem acces momentan din cauza pandemiei și limitărilor pe care aceasta le-a adus în societate.

2.  Atunci când ai început să lucrezi pentru proiectul Themesis ai avut dinainte structurat planul de promovare sau l-ai adaptat pe parcurs?

Cosmin Clipa: Am lucrat intens în ultimele săptămâni, iar strategia, care este firească oricărui produs nou lansat pe piață, a fost aceea de a testa și analiza constant: canale de promovare, publicuri, bugete, obiective, mesaje, imagini și lista poate continua. Inclusiv comportamentul celor care ajung pe landing page-ul nostru l-am urmărit, iar cu ocazia asta vă recomand o unealtă foarte interesantă: Hotjar.

E clar, lucrurile avansează și se schimbă cu o așa mare viteză încât nu ai încotro: reușesc doar cei care se adaptează constant.

3. Cum ai descrie în cateva cuvinte proiectul Themesis din punctul de vedere al unui om de marketing?

Cosmin Clipa: Themesis este unul dintre acele proiecte la care lucrezi cu plăcere, chiar dacă rezultatele apar mai greu la început, ai mereu parte de satisfacție prin natura produsului. Constant ne-a alimentat motivația mesajele și părerile primite din partea părinților. Cred în produsul acesta și în valoarea pe care o aduce în familie.

„Lumea Justiției” creează contexte prin care părinții, dedicând măcar 30 de minute pe zi, își vor înțelege mai bine copilul, felul lui de gândire și judecată. Crescându-i încrederea de sine, pot atinge împreună noi potențialuri, iar faptul că pot contribui la acest aspect, să fiu parte a proiectului mă face mândru.

4. Știm că ai lucrat la landing page-ul proiectului. Cum a decurs procesul și care au fost principalele idei după care te-ai ghidat?

Cosmin Clipa: Nu este primul landing page la care am lucrat, însă este primul la care am contribuit de la stadiul de idee, implementare și până la produsul final. Primul pas a fost cercetarea și analiza pieței, urmată de realizarea unei structuri, negru pe alb, respectiv centralizarea materialelor necesare, iar în cele din urmă implementarea lor într-un magazin online. După produs, landing page-ul este probabil al doilea cel mai important lucru pentru o companie care vinde online. Este esențial să generezi valoare pentru consumatori înainte ca aceștia să comande, iar pe acest aspect am insistat, prezentând beneficii, oferind mostre care să ușureze decizia de cumpărare și prezentând experiențele altor jucători.

5. Dacă te-ar întreba un părinte de ce să cumpere jocul, ce i-ai spune, ce aduce nou jocul Themesis față de alte jocuri?

Cosmin Clipa: Îmi place să cred că jocul „Lumea Justiției”  este una dintre investițiile inteligente pe care un părinte le poate face pentru copilul său. Fiecare copil se naște cu o serie de capacități, însă ține de fiecare părinte cum le transformă în calități. Activitățile de joacă nu au ca scop doar distracția, ci ele reprezintă și metode prin care copiii cunosc lumea și își dezvoltă inteligența și abilitățile.

Mima, război, jocuri de tablă sunt activități clasice de care cu toții ne-am bucurat în copilărie, însă modul în care le-am adaptat reprezintă un diferențiator puternic, ca să nu spun unic pe piață. Ups, am spus-o.

6. Dar dacă te-ar întreba un copil, cum ai explica pe înțelesul lui acest joc?

Cosmin Clipa: Cred că una dintre cele mai mari plăceri ale copiiilor este aceea de a se juca alături de cei dragi. Jocul este un bun context de conectare și socializare în familie, o sursă de energie și bucurie. Un mod util de a încuraja atitudinea orientată către soluții, găsind mereu alternative. Și, poate cel mai imporant lucru în perioada aceasta, jocul este o cale productivă prin care alungi plictiseala, fiind o sursă de distracție.

7. Cum te-a ajutat calitatea de membru bizz.club Iași să depășești provocările care au apărut în cadrul proiectului?

Cosmin Clipa: În perioada aceasta unul dintre lucrurile cu impact pe care le face bizz.club Iași este faptul că aduce traineri de calibru, cu zeci de ani de experiență și expertiză în afaceri, traineri la care, în condiții normale, ar fi fost mai dificil să avem acces.

bizz.club este și o sursă de energie, iar fiecare întâlnire te încarcă cu motivație. Se conturează o comunitate puternică, și vă felicit cu ocazia asta pentru grupul de Facebook la care ați început să lucrați, pe care te poți baza și de unde poți obține răspunsuri și perspective pe care pe cont propriu nu ai de unde să le afli, decât experimentând pe propria piele.

8. Ce i-ai transmite unui membru bizz.club Iași care e la început de drum și încă e în cautarea curajului de a începe proiecte noi?

Cosmin Clipa: Povestește cât mai mult despre tine! bizz.club-ul crează atât de multe contexte în care te poți conecta cu alți oameni alături de care să dezvolți pasiuni și interese comune! Ascultă-i activ pe ceilalți membri și nu te opri doar la întâlnirile săptămânale. Du mai departe discuțiile în privat cu persoanele cu care empatizezi și crezi că poți dezvolta actualele tale proiecte sau cine știe, noi proiecte, cum este cazul nostru, Themesis.

Pentru a privi acest joc din perspectiva unui om de business, citește interviul cu Răzvan Zvorișteanu, Business Development Manager la Themesis. Pentru a privi partea creativă a lui și cum s-a născut ideea Themesis, te invităm să parcurgi interviul cu Roxana Baban, creatoare de drept a produsului.

Se spune că ”Joaca este începutul cunoaşterii” așa că te invităm să descoperi alături de cei dragi cele mai fascinante provocări ale jocului Themesis, aici.