fbpx

Regulile de aur pentru Social Media și content digital. Întâlnirea 21 a bizz.club Iași

Regulile de aur pentru Social Media și content digital. Întâlnirea 21 a bizz.club Iași

La ultima întâlnire a bizz.club Iași, am discutat despre modalități inedite de promovare în offline și regulile de aur din Social Media. Au fost două prezentări care s-au completat de minune.

Pe de o parte, Cosmin Clipa, marketing manager la PROMER Communication a demontat o serie de mituri legate de promovarea offline, a oferit câteva statistici interesante și a răspuns la mai multe ”întrebări existențiale” care pot apărea în mintea potențialului client.

Pe de altă parte, Andreea Marc, Heart and Head Communication la CGM Software Romania ne-a povestit cu mult șarm, umor și pricepere despre Social Media și business storytelling.

Acum, concentrează-te, așază-te confortabil și reflectează asupra următoarelor idei pe care ni le-a transmis Andreea.

Reguli generale în social media:

  • Nu începe postările cu întrebări ca la Telemarketing;
  • Folosește verbe la forma lor cea mai puternică;
  • Orice campanie reușită pornește de la o poveste;
  • Adu-ți tot timpul aminte că nu vinzi produsul X, ci creezi o experiență;
  • Comunică frecvent și constant. E ca într-o relație;
  • Nu vorbi niciodată urât cu oamenii;
  • Fii deschis și susține alte afaceri;
  • Recunoaște când greșești;
  • Nu vorbi doar despre tine și despre produsele pe care le vinzi;
  • Online nu e de ajuns.

Topul emoțiilor pozitive și virale:

  •  Umorul;
  •  Pofta;
  •  Misterul;
  •  Succesul;
  •  Alerta;
  •  Autoritatea;
  •  Viciul;
  •  Siguranța.

Tipuri de conținut în funcție de obiectiv:

  • Obiectiv de vânzare: beneficiile și nevoia rezolvată;
  • Obiectiv de informare: informațiile utile și relevante;
  • Obiectiv de conștientizare: principii și educare;
  • Obiectiv de notorietate: care este plus-valoarea adusă.

Idei de conținut în Social Media:

  •  Oameni din companie;
  •  How it` s made;
  •  Fun & Funny;
  •  Linkuri;
  •  Noutăți din firmă și industrie;
  •  Cross-link;
  •  Campanii civice, umanitare etc.;
  •  Statistici, infografice, topuri etc.;
  •  Citate + zile speciale;
  •  Campanii creative;
  •  What we do.

De ce folosim Social Media și content digital?

  • Să ajungem mai ușor la oameni;
  • Să ne conectăm cu ei;
  • Să ne facem plăcuți de ei;
  • Să le oferim informații utile și relevante;
  • Să obținem leaduri;
  • Să creștem vizibilitatea brandului;
  • Să creăm o comunitate în jurul brandului nostru;
  • Să îi transformăm pe oamenii din comunitate în ambasadori de brand.

După ce ai găsit scopul care se află în spatele acțiunilor tale de Social Media, e important să cunoști și motivațiile care stau în spatele oamenilor, atunci când decid să cumpere sau să facă o anumită acțiune.

Referitor la motivații, există trei categorii mari care stau la baza tuturor deciziilor pe care le iau oamenii, validate și de neuroștiință.

  • Oamenii vor să rezolve o problemă
  • Să aducă o îmbunătățire
  • Să obțină o plăcere/starea de bine

După ce ai înțeles și ai aplicat aceste principii, un alt pas important pe care trebuie să-l faci e să-ți creezi un plan editorial urmărind o serie de obiective specifice:

De exemplu:

– Să creștem numărul de Like-uri al paginii de la X
la Y într-o lună;
– Să creștem traficul pe site cu X într-o lună;
– Să creștem engagementul cu Y într-o lună;
– Să obținem X răspunsuri la joburi într-o lună;
– Să creștem brand awareness cu x% într-o lună;
– Să creștem o categorie de public sau o zonă
demografică.

Te așteptăm săptămâna următoare la întâlnirea noastră pentru a descoperi și alte idei care să te facă mai bun.