La ultima întâlnire a bizz.club Iași, am discutat despre modalități inedite de promovare în offline și regulile de aur din Social Media. Au fost două prezentări care s-au completat de minune.
Pe de o parte, Cosmin Clipa, marketing manager la PROMER Communication a demontat o serie de mituri legate de promovarea offline, a oferit câteva statistici interesante și a răspuns la mai multe ”întrebări existențiale” care pot apărea în mintea potențialului client.
Pe de altă parte, Andreea Marc, Heart and Head Communication la CGM Software Romania ne-a povestit cu mult șarm, umor și pricepere despre Social Media și business storytelling.
Acum, concentrează-te, așază-te confortabil și reflectează asupra următoarelor idei pe care ni le-a transmis Andreea.
Reguli generale în social media:
- Nu începe postările cu întrebări ca la Telemarketing;
- Folosește verbe la forma lor cea mai puternică;
- Orice campanie reușită pornește de la o poveste;
- Adu-ți tot timpul aminte că nu vinzi produsul X, ci creezi o experiență;
- Comunică frecvent și constant. E ca într-o relație;
- Nu vorbi niciodată urât cu oamenii;
- Fii deschis și susține alte afaceri;
- Recunoaște când greșești;
- Nu vorbi doar despre tine și despre produsele pe care le vinzi;
- Online nu e de ajuns.
Topul emoțiilor pozitive și virale:
- Umorul;
- Pofta;
- Misterul;
- Succesul;
- Alerta;
- Autoritatea;
- Viciul;
- Siguranța.
Tipuri de conținut în funcție de obiectiv:
- Obiectiv de vânzare: beneficiile și nevoia rezolvată;
- Obiectiv de informare: informațiile utile și relevante;
- Obiectiv de conștientizare: principii și educare;
- Obiectiv de notorietate: care este plus-valoarea adusă.
Idei de conținut în Social Media:
- Oameni din companie;
- How it` s made;
- Fun & Funny;
- Linkuri;
- Noutăți din firmă și industrie;
- Cross-link;
- Campanii civice, umanitare etc.;
- Statistici, infografice, topuri etc.;
- Citate + zile speciale;
- Campanii creative;
- What we do.
De ce folosim Social Media și content digital?
- Să ajungem mai ușor la oameni;
- Să ne conectăm cu ei;
- Să ne facem plăcuți de ei;
- Să le oferim informații utile și relevante;
- Să obținem leaduri;
- Să creștem vizibilitatea brandului;
- Să creăm o comunitate în jurul brandului nostru;
- Să îi transformăm pe oamenii din comunitate în ambasadori de brand.
După ce ai găsit scopul care se află în spatele acțiunilor tale de Social Media, e important să cunoști și motivațiile care stau în spatele oamenilor, atunci când decid să cumpere sau să facă o anumită acțiune.
Referitor la motivații, există trei categorii mari care stau la baza tuturor deciziilor pe care le iau oamenii, validate și de neuroștiință.
- Oamenii vor să rezolve o problemă
- Să aducă o îmbunătățire
- Să obțină o plăcere/starea de bine
După ce ai înțeles și ai aplicat aceste principii, un alt pas important pe care trebuie să-l faci e să-ți creezi un plan editorial urmărind o serie de obiective specifice:
De exemplu:
– Să creștem numărul de Like-uri al paginii de la X
la Y într-o lună;
– Să creștem traficul pe site cu X într-o lună;
– Să creștem engagementul cu Y într-o lună;
– Să obținem X răspunsuri la joburi într-o lună;
– Să creștem brand awareness cu x% într-o lună;
– Să creștem o categorie de public sau o zonă
demografică.
Te așteptăm săptămâna următoare la întâlnirea noastră pentru a descoperi și alte idei care să te facă mai bun.