fbpx
Autori
728 x 90

Numele business-ului tău îți pune piedici sau tocuri?

Numele business-ului tău îți pune piedici sau tocuri?

În cadrul întâlnirii 40 a bizz.club Iași am avut prilejul să ne întâlnim cu Raluca Gavrilescu, unul din cei mai cunoscuți specialiști de naming din zona Moldovei. Am discutat despre naming, branding și ne-a împărtășit din experiențele pe care le-a avut de-a lungul timpului lucrând pentru diferite branduri sau pentru afaceri la început de drum care au devenit branduri.

În urma multor interacțiuni pe care le-a avut cu antreprenorii români, Raluca a sintetizat câteva din cele mai întâlnite trăsături pe care le-a identificat.

Știai că, de pildă, antreprenorii români sunt…

  • Foarte buni executanți și producători
  • Foarte capabili în diverse situații, descurcăreți și isteți
  • Foarte atenți la ce se întâmplă în jur
  • Rapizi, cu randament foarte bun în condiții de stres
  • Ușor adaptabili
  • Cu bun simț

Dar să trecem la ale noastre, căci despre naming am zis că vorbim, nu?

Singurul scop al unui nume comercial e de a se face remarcat cu ușurință pentru că de restul se ocupă celelalte părți ale identității verbale și strategia de comunicare. Așadar, un nume trebuie să fie atractiv și funcțional.

Ce obiective trebuie să îndeplinească numele pentru a-și atinge scopul?

  1. se diferențiază față de restul concurenței
  2. formă inteligibilă de scriere
  3. sonoritate plăcută
  4. potențial de poziționare în mintea consumatorului prin inițierea unei povești relevante despre business
  5. umanism/familiaritate
  6. energie/zvâc
  7. profunzime
  8. capacitatea de a stârni curiozitatea
  9. raportarea corectă la context & comunitatea din care provine
  10. disponibilitatea de înregistrare a mărcii și domeniului

Apropos de trăsăturile pe care le-am enumerat, Alexandra Watkins unul din cei mai buni specialiști de naming din lume spune că un nume ar trebui să te facă să zâmbești, nu să te scarpini în cap.

În continuare Raluca vorbește despre o serie de mituri dăunătoare despre naming.

– ”trebuie să fie scurt”

– ”trebuie să fie reprezentativ industriei sau, și mai rău, să definească domeniul de activitate”

– ”trebuie să fie absolut nemaivăzut, nemaiîntâlnit, 100% nou”

În ceea ce privește beneficiile unui nume solid, un nume de impact îți poate aduce awarness rapid în piață, mai puține costuri de promovare offline și online, siguranță și rezistență la schimbări, eficiență în relațiile cu publicul, atrategerea atenției media, cumpărături de dragul numelui, recomandări reușite.

În final Raluca sugerează 5 întrebări pe care ți le poți adresa ca să verifici dacă numele tău respectă toate trăsăturile pe care le-am punctat mai sus.

  1. Numele tău îi face pe oameni să zâmbească?
  2. Poate funcționa ca titlul unei povești?
  3. Iese în evidență dintr-o listă de nume care acționează pe domeniul tău?
  4. Îl poți înregistra și folosi după bunul plac?
  5. Poate fi reținut fără eforturi?

👉 Accesează ACUM 2 resurse IMPORTANTE!