fbpx
728 x 90

Ingredientele unei afaceri prospere de peste 27 de ani – Interviu cu Maria Elena Bârleanu

Ingredientele unei afaceri prospere de peste 27 de ani – Interviu cu Maria Elena Bârleanu

În primul rând vreau să vă felicit pentru cei peste 27 de ani de activitate ai companiei Cristian ABC. Sunteți un exemplu pentru foarte mulți antreprenori.

Spuneți-ne care este secretul longevității în business?

În primul rând, trebuie să pornești la drum hotărât, pregătit, perseverent și onest. În al doilea rând este foarte important să fii deschis către angajați și clienți, să existe o bună comunicare, să încerci să înțelegi ambele perspective. În felul acesta orice provocare devine o experiență constructivă.

Care a fost cel mai dificil moment pentru companie în acești ani și cum l-ați depășit?

Într-o activitate ești supus de-a lungul timpului mai multor încercări. Dar, cel mai dur moment a fost cel în care unul dintre importanții noștri clienți externi ne-a înșelat încrederea pe care am investit-o în el, creându-ne pierderi financiare importante. Am primit sprijin bancar autohton și am regândit strategiile de management.

Știu că majoritatea clienților companiei dumneavoastră sunt din țări precum Olanda, Italia, Franța sau Belgia? Ce apreciază aceste companii în parteneriatul cu dumneavoastră?

Parteneriatele cu clienții noștri durează de mai bine de 10 ani și confirmă stabilitatea și seriozitatea companiei noastre. Succesul acestor parteneriate este datorat echipei noastre de specialiști care abordează cu profesionalism și promptitudine cerințele clienților, la standardele cele mai înalte de calitate a produselor și serviciilor.

Care considerați că sunt principalele piedici în dezvoltarea unei companii?

O piedică importantă este lipsa de viziune a autorităților privind școlarizarea profesională a tinerilor, corelată cu necesarul pieței forței de muncă. Astfel, ne confruntăm cu o lipsă acută a personalului calificat pentru meseria de confecționer.

Cea mai mare piedică o constituie creșterea imprevizibilă a salariilor, necorelată cu creșterea productivității muncii, care creează un sentiment de nesiguranță al clienților noștri vis-a-vis de piața din Romania.

Acum aproximativ 2 ani ați decis să participați regulat la târguri internaționale de renume. Care au fost efectele acestor participări și dacă recomandați și altor oameni de afaceri acest tip de promovare?

A fost un demers firesc, pe traseul ascendent al activității noastre, o deschidere la un nivel mai înalt către noi piețe. În mod cert, de la un anumit nivel este foarte oportună prezența firmelor românești la târguri internaționale.

Se vorbește mult astăzi despre echilibrul dintre viața profesională și cea personală. Care este opinia dumneavoastră asupra acestui subiect?

Din start, am ales să împletesc viața personală cu viața profesională. Întreaga familie e dedicată companiei. Viziunea fiecăruia dintre noi întregește si desăvârșește pasiunea pentru frumos și lucru bine făcut.

Aveți alături o echipă de management puternică. Ce calități trebuie să aibă oamenii pe care îi alegem pentru funcțiile de conducere importante dintr-o companie?

Indiferent de poziția de pe care își desfășoară activitatea, fiecare angajat al companiei noastre se ghidează după aceleași principii general valabile: seriozitate, integritate, adaptabilitate, flexibilitate, loialitate. Trăim vremuri în care lucrurile se schimbă foarte rapid și este important să înțelegem toate perspectivele, să ne punem și în pielea clientului, dar și în cea a angajatului. Prin urmare, este important pentru un manager să fie conștient de toate acestea, să fie empatic, dar și ferm în deciziile sale, inspirator și mobilizator.

Ultimii ani au fost caracterizați de o instabilitate legislativă accentuată. Cum v-au afectat aceste modificări activitatea companiei și cum tratați schimbările de acest tip?

Așa cum am mai precizat, lipsa predictibilității și necorelarea măsurilor legislative cu productivitatea au creat un sentiment de nesiguranță atât clienților, cât și la nivelul angajaților, provocând fluctuații de personal. Am avut clienți care și-au mutat întreaga producție din România, iar în ce privește salariații, unii dintre aceștia au migrat către companii de stat. Ștacheta ridicată a serviciilor noastre și strategiile prin care venim în întâmpinarea clienților, dar și a angajaților noștri, ne călăuzesc în aceste vremuri furtunoase.

Dacă ați deschide astăzi o nouă companie, în ce domeniu ar activa aceasta?

Fără doar și poate că în același domeniu. E o pasiune de o viață, nu doar o profesie.

Se spune că pasiunea pentru ceea ce faci e principalul factor de succes într-o afacere? Există și alte ingrediente care trebuie adăugate?

Probabil că pasiunea e cea care te mobilizează și îți insuflă curaj, dar succesul se întrezărește după muncă asiduă, constantă.

Ce planuri de viitor aveți?

Dacă suntem aici și acum, încă în joc, în ciuda declinului întregii industrii românești,  este datorită faptului că suntem într-un proces continuu de redefinire, de adaptare la mediul economic intern și internațional. Totul e posibil cu investiții considerabile de retehnologizare și cu eforturile angajaților pentru a ne menține competitivi și atractivi. Planurile noastre privesc spre viitorul imediat. În primul rând, noi ocupăm un segment de nișă al pieței textilelor, ce presupune specialiști și tehnologie performantă, iar în al doilea rând suntem într-o continuă căutare de forță de muncă. Dacă ar fi să rezumăm planurile noastre în trei cuvinte, acestea sunt investim, ne adaptăm, perseverăm. 

Dacă ar fi să transmiteți unei persoane aflate la început de drum în afaceri 3 idei care să o ajute în construcția unui business sănătos, care ar fi acestea?

  • Fii mai bun azi decât ai fost ieri!
  • Caută să angajezi oameni mai deștepți decât tine!
  • Investește în marketing!

Ce părere aveți despre conceptul nostru DEVOS?

DEVOS vine într-un moment în care simțim, mai mult ca niciodată, că doar uniți și informați putem răzbate prin hățișul legislativ și economic.

Un mesaj pentru cititorii noștri?

România are încă multe de oferit, noi românii trebuie să devenim tot mai conștienți de potențialul nostru și merită să depunem toate eforturile pentru trăi frumos și mândri pe plaiurile noastre!