fbpx

Cum se poate învăța creativitatea? Întâlnirea nr. 6 a bizz.club Iași

Cum se poate învăța creativitatea? Întâlnirea nr. 6 a bizz.club Iași

Creativitatea, în concepția multora, e un fel de șef al statului, o autoritate supremă inaccesibilă care deține toate pârghiile de putere.

Nimic mai fals! Surprinzător sau nu, creativitatea poate fi învățată! Cum?

Veți vedea în cele ce urmează dacă citiți până la final.

Încă ceva: Organizația e despre tine sau e despe nevoile pieței?

În altă ordine de idei, azi a fost întâlnirea cu numărul 6 a bizz.club Iași. Am discutat despre creativitate, bani și business.

A devenit deja un obicei ca președintele bizz.club Iași, Cristi Bârleanu să ne provoace încă de dimineață.

Astăzi ne-a pus pe gânduri cu o cerință spectaculoasă: să oferim un sfat despre bani copiilor noștri pentru a-i pregăti pentru viață.

Iată ce idei au răsărit de la antreprenori:

  • Nu conteaza cât de mult câștigi, important e ca destinația pe care o dai banilor să răspundă nevoilor din viața ța.
  • Împărțirea veniturilor în 6 pușculițe corespund celor 6 nevoi de baza:
  • 55% supraviețurire, 10% economisire, 10% dezvoltare, 10% distracție, 10% bunuri de folosință îndelungată, 5% donații.
  • Prioritar în cheltuirea banilor e dezvoltarea ta.
  • Investește în pasiunea ta, iar cu timpul aceasta va aduce bani.
  • Banii nu aduc neapărat fericirea, dar te ajută să anulezi nefericirea.
  • CASH în engleză înseamnă cunoștințe, atitudine, abilități și obiceiuri bune. Folosește-te de acest mix.

Arhipeis Online te ajută să-ți faci singur grădina

După acest moment de inspirație a venit momentul de prezentare Spotlight unde firma vedetă din această săptămână a fost Arhipeis Online, administrată de Oana Lupu.

Arhipeis online este o firmă de consultanță și proiectare peisagistică care oferă servicii în domeniul peisagistic și a amenajărilor exterioare. Oana ne-a inspirat prin voința și perseverența pe care le-a dovedit atunci când a trecut de la un job sigur și bine plătit într-o corporație la o lume a afacerilor plină de neprăvăzut și cu o doză mare de incertitudine. Îi place. Spune că preferă să păstreze clienții ca prieteni chiar dacă la prima vedere poate părea o decizie neinspirată, în final poate aduce multă împlinire.

Organizația ar trebui construită pentru nevoile pieței

Bun. Să revenim acum la întrebările de la început. Adresasem retoric întrebarea: Organizația e despre tine sau e despe nevoile pieței?  Ei bine, invitatul nostru de astăzi, Claudiu Florea, Brand Manager la Dopo-Poco spune că ”dacă e despre tine atunci o să-ți aduci ”yesmeni”, iar dacă e despre nevoile oamenilor atunci îți vei aduci oameni buni în care vei investi și alături de care te vei dezvolta.”

Da, creativitatea poate fi învățată

Referitor la creativitate și inovație în business s-a vorbit mult pânâ acum și în mod cert se va mai dezbate acest subiect.

Dar dincolo de toate, creativitatea nu e nici un șef de stat intangibil și nici ceva abstract la care nu poți ajunge. Se poate învăța. Cum?

  • Acceptă că nu există un răspuns corect
  • Nu te ghida doar după reguli
  • Fii extravagant
  • Întreabă-te ”ce-ar fi dacă”
  • Gândești în afara zonei obișnuite
  • Caută ambiguitatea
  • Crede în tine.

Dincolo de aceste îndemnuri, iată niște idei mai practice de unde te poți inspira:

  • Preia idei din afara industriei tale
  • Industria japoneză de mașini a rezistat pentru că toate industriile au colaborat între ele
  • Ideile nu costă bani. Nici implementarea lor și acolo se face diferența. Tot ce contează e să fii persistent și să ai abilitatea de a-i inspira pe ceilalți să vină alături de tine
  • Cu cât avem proceduri și reguli mai stricte, cu atât e mai greu să inovezi
  • Important e ca toată lumea din echipa ta să aibă voce, să spună idei, indiferent de cât de stupide pot părea. Asta e o modalitate de a genera idei
  • Murim atunci când încetăm să ne jucăm. Creativitatea presupune să ne punem în contexte care să ne permită să ne jucăm și să ne stimuleze creierul în moduri diferite
  • Dacă poți fi relevant la public și să convingi cu ideea ta, nu e nicio problemă dacă ai încălcat regulile. De exemplu, General Motors au fost primii care au diversificat culorile la mașini
  • Notează-ți fiecare idee care ți se pare interesantă, dezbate-o cu alți oameni și sterge-le pe cele irelevante

În final, Vasile Roman, coach ne-a lăsat o idee la care să medităm. Dacă vrei să te menții folosește gândirea critică, dacă vrei să progresezi, folosește gândirea ta.

De asemenea, Răzvan Zvorișteanu, antreprenor de peste 15 ani și pasionat de strategie de busines și inovație a inventat un termen care să rezume întâlnirea: CREANOVATIVITATE. Într-adevăr, putem spune că succesul în business se află la granița dintre creativitate și invovație. Misiunea ta e să găsești resurse și inspirație să construiești cele două ”căi”.

Te așteptăm săptămâna următoare pentru a vedea cum se întâmplă lucrurile la noi și să descoperim împreună noi idei.