fbpx

Cum ajungi la echilibru între viața personală și cea profesională? Întâlnirea 39 a bizz.club Iași

Cum ajungi la echilibru între viața personală și cea profesională? Întâlnirea 39 a bizz.club Iași

Tu ai găsit încă metoda să echilibrezi balanța între viața profesională și cea personală?

Întâlnirea 39 a bizz.club Iași a fost consacrată acestui subiect.

Irina Șubredu, invitata momentului de educație, a realizat o prezentare amplă și interactivă despre conceptul de work-life balance, atât de răspândit în zilele noastre, dar poate nu suficient de bine înțeles. La momentul de Spotlight, Ramona Cervenciuc ne-a povestit despre câteva trenduri vestimentare din perioada următoare și ne-a dezvăluit, în premieră, detalii inedite despre rebrandingul Costume cu Atitudine.

Ce înseamnă work-life balance?

Work-life balance poate fi privit ca un echilibru pozitiv între viața profesională și cea personală și poate fi definit ca nivelul ideal de implicare atât în viața personală, cât și în cea profesională, cu un nivel minim de conflict între cele două.

În plus, înseamnă:

📌 să ai un impact mai mare la muncă (dar fără să plătești cu sănătatea sau cu fericirea ta);

📌 să ai o influență pozitivă în viețile copiilor tăi / familiei tale;

📌 să poți fi prezent aici și cum (și să ai spațiu de gândire);

📌 să poți prioritiza ce contează pentru tine (inclusiv grija față de sine) fără să-ți fie rușine, să te simți vinovat sau să fie nevoie să-ți ceri scuze;

📌 să ai granițe sănătoase (pe care le poți formula și afirma) și

📌 să nu mai încerci să le ai pe toate / să le faci pe toate.

Ce efecte poate produce lipsa echilibrului între celor două arii din viața ta?

  • Pe plan fizic: stres cronic care conduce la: hipertensiune, probleme digestive, probleme cardiace, dureri cronice:
  • Pe plan psihologic: depresie, anxietate, insomnii, iritabilitate;
  • Efecte negative asupra muncii: scade concentrarea atenției, scade performanța, scade productivitatea, sunt ratate deadline-urile, crește incidența conflictelor, scade retenția.

intalnire-bizz-club-iasi

De ce este totuși important să existe un echilibru?

O parte fundamentală a sănătății mintale și emoționale este să poți identifica situațiile stresante și să înveți cum să le depășești cu succes – într-un fel care rezolvă problema. Experimentarea emoțiilor pozitive (speranța, compasiunea, recunoștința), gândurile încurajatoare și comportamentele pozitiv.

Exercițiu de reflecție

Desenează o roată: roata identității.

Pune în centru SINELE CENTRAL: cine ești tu, sub toate rolurile pe care le ai?

Din centru, desenează felii. Care sunt diferitele tale identități?  

Cum definești acel core self – cel de sub toate rolurile, la care poți reveni mereu să te ghideze ca și cum ar fi un compas pe care îl folosești prin confuzie.

Idei prin care îți poți (re)găsi echilibrul:

  • Fă-ți un program de lucru (și ține-te de el!)

Chiar dacă nu ai întâlniri cu clienți sau furnizori, oprește-te din muncit când se termină “programul de lucru” (altfel te vei trezi că muncești până la miezul nopții în fiecare noapte).

  • Fă-ți timp pentru finanțe

Folosește un soft contabil sau serviciile unui contabil – pentru a ține din scurt partea financiară, altfel va fi pentru tine un stres constant.

  • Gestionează-ți timpul pe termen mediu / lung

Google calendar / shared calendar. Nu uita să adaugi activitățile de familie – pentru a nu programa meetinguri de bussiness peste ele.

  • Pregătește-ți mediul de lucru

Scaun confortabil; tastatură ergonomică; cafetieră / ceainic; plante, etc. Un mediu de lucru ergonomic poate crește mult nivelul de confort și stare de bine.

  • Folosește tehnologia

Unde și când poți, folosește instrumentele și platformele online (poți reduce astfel din timpul de condus / deplasat dintr-un loc în altul). Dar amintește-ți să te și deconectezi!

  • Cunoaște oameni noi (Network)

Fă din creșterea rețelei o prioritate. Programează-ți evenimentele. Include o rutină.

  • Fă ceea ce te pasionează

Pune în calendar timp pentru activități care îți plac (hobby-uri, etc). Îți vor da energie și creativitate și pentru business.

  • Reflectează

Periodic, oprește-te și întreabă-te: ce din ceea ce fac funcționează și ce nu. Din ce nu funcționează, ce poate fi reparat? Care sunt resursele de care ai nevoie?

  • Conectează-te cu ceilalți

Să ai un business poate fi ceva singuratic. Fă-ți un obicei din a te conecta periodic cu una-două persoane asemeni ție (sau cu valori asemănătoare).

  • Găsește-ți un mentor

Te poate ajuta să nu faci aceleași greșeli pe care le-au făcut alții înaintea ta.

  • Ai grijă de sănătatea ta emoțională

Când te simți anxios sau stresat sau simți că te îndoiești de tine, fă ceva pentru sănătatea ta emoțională. Apelează la terapie sau citește o carte sau fă exerciții de journaling. Sau contactează-ți persoana / persoanele de suport.

  • Ia-ți vacanța aia!

Cel puțin de 2-3 ori pe an pune în calendar fie și un weekend prelungit. Anunță-ți clienții și colaboratorii, dacă este nevoie, dar pune vacanța în calendar!

Te așteptăm să ne cunoaștem săptămâna viitoare. Completează formularul și fii prezent alături de noi!