fbpx

3 modalități facile de a crește o afacere

3 modalități facile de a crește o afacere

Cele mai multe afaceri aflate la început sau chiar după 1 sau 2 ani de activitate nu își permit bugete de promovare, nu pot investi în branding sau în crearea de materiale publicitare. Nefiind vizibile, aceste afaceri cresc încet sau chiar deloc, atingând de multe ori un plafon de care nu pot trece.

Și atunci, ce este de făcut??

Tot ce trebuie să faci este să te asiguri că folosești aceste 3 modalități simple și eficiente pe care le ai la dispoziție pentru a-ți dezvolta afacerea:

1.   Recomandările și referințele

RECOMANDĂRILE sunt cea mai bună modalitate de creștere a unei afaceri. Recomandările pot veni de la clienți, furnizori, parteneri de afaceri, ONG-uri, familie sau prieteni.

CEA MAI BUNĂ SOLUȚIE ESTE SĂ TE ALĂTURI UNUI GRUP DE BUSINESS NETWORKING LOCAL SAU SĂ PARTICIPI LA UN EVENIMENT DE BUSINESS NETWORKING.

De ce ai nevoie de recomandări în afacerea ta? Pentru că:

  • Te poziționează ca expert;
  • Cresc vânzările;
  • Nu implică costuri;
  • Accelerează procesele de vânzare.
  • Generează încredere;
  • Reduc obiecțiile privind prețul;
  • Generează alte recomandări.

Cum obții recomandări?

Evident, cea mai bună cale pentru a obține recomandări este să oferi servicii sau produse de foarte bună calitate. Dar asta nu e tot. Trebuie să oferi o experiență de cumpărare și utilizare cât mai plăcută, trebuie să oferi garanții, trebuie să câștigi și să păstrezi încrederea clienților tăi, dar și a celorlalte persoane care te pot recomanda.

Ce faci, însă, când nu ai clienți sau ai prea puțini, iar aceștia nu au încă încredere să te recomande?

CEA MAI BUNĂ SOLUȚIE ESTE SĂ TE ALĂTURI UNUI GRUP DE BUSINESS NETWORKING LOCAL SAU SĂ PARTICIPI LA UN EVENIMENT DE BUSINESS NETWORKING.

În momentul în care începi să ai clienți mulțumiți te produsul sau serviciul tău, te poți gândi și la următoarele modalități de a obține recomandări:

  • Creezi un program de fidelizare;
  • Răspândești informație de specialitate valoroasă;
  • Soliciți recomandări;
  • Soliciți constant feedback;
  • Faci parteneriate cu firme complementare.

REFERINȚELE

Am văzut că recomandările sunt obținute de la clienți mulțumiți, dar și de la partenerii care au încredere în tine, Ce sunt REFERINȚELE atunci?

Mai întâi, să-ți explic contextul. Ca să ai recomandări ai nevoie de clienți. Cum obții clienți cât mai simplu? O metodă ușoară e aceea de a cere și primi referințe. Cu alte cuvinte:

DATE DE CONTACT PENTRU PERSOANE DECIDENTE DIN FIRME PE CARE ȚI LE-AI DORI DREPT CLIENȚI.

În cazul acestor referințe, știi că – dacă ajungi să discuți față în față – ai șanse mari să faci o vânzare.

Dacă procesul ți se pare cunoscut, să știi că nu te înșeli. Cu siguranță știi pe cineva care cunoaște pe cineva și care, la rândul ei, cunoaște pe altcineva care te poate pune în legătură cu decidentul de la firma X.

Ce ai de făcut?

  • Fă o mică cercetare de piață;
  • Fă o listă cu firmele pentru care ești convins că poți aduce valoare și rezultate (LF);
  • Fă o listă cu persoanele decidente din firmele de mai sus (LD);
  • Fă o listă cu toate persoanele pe care le cunoști și care sunt dispuse să te ajute (LP).

După ce ai terminat de făcut cele 3 liste, este momentul pentru următorul pas: întrebi toate persoanele din lista LP dacă cunosc vreuna din persoanele din lista LD sau știu pe cineva din decidenții firmelor aflate pe lista LF.

Dacă răspunsul este afirmativ, îi poți ruga să îți ofere, dacă doresc, datele de contact ale persoanelor decidente. De asemenea, e important să le ceri permisiunea de a pomeni numele lor atunci când vei contacta persoana vizată. Sau, și mai bine, îi poți ruga să dea un telefon înainte și să te introducă. În acest mod, vei putea iniția  contacte cu clienți potențiali având în spate recomandarea sau introducerea din partea unui prieten (nu mai este cold calling-ul de care ne temem toți).

Ce faci, însă, dacă niciuna dintre persoanele din lista LP (familie, prieteni, foști colegi  de școală sau facultate, părinții copiilor care sunt în clasă cu copiii tăi etc.) nu te pot ajuta cu nicio informație de contact de la firmele la care vrei să ajungi?

Aparent, situația pare disperată. Totuși, există o soluție.

CEA MAI BUNĂ SOLUȚIE ESTE SĂ TE ALĂTURI UNUI GRUP DE BUSINESS NETWORKING LOCAL.

2.    Educația antreprenorială

FIECARE PROPRIETAR DE AFACERE POATE BENEFICIA DE PE URMA EDUCAȚIEI DE BUSINESS, DAR NU TOATĂ LUMEA ARE NEVOIE DE UNA.

Dacă ai abilități de afaceri dezvoltate foarte bine prin ani de experiență în domeniul tău, urmarea unor workshopuri sau cursuri de educație antreprenorială nu va fi la fel de importantă ca pentru un novice.

Cu toate acestea, chiar și oamenii de afaceri cu experiență au lacune în diverse arii ale dezvoltării și funcționării unui business. De aceea, participarea la diverse forme de educație antreprenorială nu este, în sine, o idee rea.

Educația antreprenorială poate fi foarte scumpă (dacă ne gândim la programele de tip MBA de exemplu) sau gratuită (dacă ne gândim la cursurile de antreprenoriat susținute în cadrul proiectele POCU).

În plus, avem de ales din numeroase workshopuri gratuite susținute online sau offline de diverși experți, la care se adaugă milioanele de resurse disponibile pe Internet.

De exemplu la căutarea ”how to grow a business”, Google ne oferă peste un miliard de pagini web ca răspuns. Să tot înveți…

Indiferent ce soluție alegi, un lucru este sigur: ca antreprenori nu ne putem opri niciodată din învățat, chiar și atunci când credem că le știm pe toate.

Nu trebuie să uităm că multe din lucrurile pe care le învățăm în și despre business ne sunt foarte utile și în celelalte arii ale vieții.

Avantaje ale educației antreprenoriale?

NETWORKING

În special la evenimentele offline, ai ocazia să întâlnești oameni care îți pot deveni clienți sau furnizori, sau care au aceleași pasiuni ca tine.

ÎNȚELEGI MAI BINE INDUSTRIA ÎN CARE ACTIVEZI

Informațiile și cunoștințele dobândite te ajută să vezi piața și industria în care activezi din noi perspective.

MENTORSHIP

Îți poți găsi mentorul pe care îl căutai de multă vreme.

GĂSEȘTI INSPIRAȚIE

Există situații când interacțiunea cu ceilalți participanți la diversele forme de educație antreprenorială generează idei mai valoroase decât cele  prezentate în cadrul evenimentului respectiv.

Există și unele dezavantaje. De cele mai multe ori, mai ales în cazul formelor de învățare care se întind pe o durată mare de timp, nu apucăm să punem în practică lucrurile învățate.

Ce-ar fi, însă, dacă ai găsi o formă de învățare care, periodic, să îți ofere calupuri mici de informații aplicabile imediat în practică și să ai și suportul uman necesar pentru a face acest lucru?

CEA MAI BUNĂ SOLUȚIE ESTE SĂ TE ALĂTURI UNUI GRUP DE BUSINESS NETWORKING LOCAL SAU SĂ PARTICIPI LA UN EVENIMENT DE BUSINESS NETWORKING.

3.    Comunitatea

Dacă nu ești activ într-o comunitate de business, iată câteva motive bune pentru care ar trebui să fii:

SENTIMENTUL DE APARTENENȚĂ

Comunitatea oferă o rețea unică de sprijin pentru antreprenori care furnizează ceva de care toată lumea este interesată (conștient sau subconștient): un sentiment de apartenență. Sentimentul de a fi conectat și acceptat de oameni cu interese si valori comune este important pentru dezvoltarea ta personală. Simțind că ai lângă tine o comunitate, vei avea încrederea de a-ți asuma riscuri și de a încerca lucruri noi.

CREȘTEREA PROFESIONALĂ

Comunitatea oferă, de asemenea, numeroase oportunități pentru creșterea profesională, deoarece învățăm unul de celălalt. În nici un alt grup social nu reușim mai bine să găsim mentorii și inspirația care ne pot ajuta în dezvoltarea afacerii.

SPRIJINUL RECIPROC

În cadrul comunităților de business există sprijinim reciproc. Înveți din experiențele celorlalți și îi poți ajuta pe alții.

OPORTUNITĂȚI DE LEADERSHIP

Participând într-o comunitate de business, ai șansa de a te distinge ca lider de gândire în industria ta. Poți să-i ajuți pe alții, să-i înveți, să îi îndrumi pentru a obține mai mult cu ajutorul experienței tale unice.

ACCESUL LA CUNOȘTINȚE SPECIFICE

Când participi la o comunitate de oameni de afaceri, beneficiezi de acces la o multitudine de cunoștințe de specialitate. În acest ecosistem te înconjori cu afacerile și profesioniștii care cunosc piața în care activezi, care cunosc produsele și serviciile de pe acea piață.

OBȚII RECOMANDĂRI

O comunitate de oameni de business este o comunitate de ”evangheliști” de afaceri.. Colaborarea cu alți parteneri pentru a crea noi soluții și oferte pentru clienți este modul în care putem realiza mai multe împreună.

Și în acest caz:

CEA MAI BUNĂ SOLUȚIE ESTE SĂ TE ALĂTURI UNUI GRUP DE BUSINESS NETWORKING LOCAL SAU SĂ PARTICIPI LA UN EVENIMENT DE BUSINESS NETWORKING.

Utilizează una din cele mai ușoare modalitate de a-ți crește afacerea: