fbpx
728 x 90

Ce CONTENTează cu adevărat atunci când comunicăm despre brandul nostru?

Ce CONTENTează cu adevărat atunci când comunicăm despre brandul nostru?

Într-un mediu suprasaturat de informații precum cel digital, antreprenorii sunt provocați din ce în ce mai mult să comunice idei despre brandul lor. Idei care să nu se piardă în valul postărilor de pe newsfeed sau motoarelor de căutare. Conținut original, creativ sau poate plin de informații utile pentru cititori, care să crească rata de conversie și retenția. Dar ce este cel mai important atunci când comunicăm despre brandul nostru?

Tonul, vocea, strategia

Tonul îi permite brandului să își ajusteze vocea pentru a transmite un mesaj într-un context dat. Tonul te ajută să comunici pe înțelesul publicului țintă și îi ajută să relaționeze cu brandul. În comunicarea digitală brandul nu mai este relaționat doar cu produsele, ci este un “acolo” pentru utilizator, un loc unde primește informații, poate relaționa și poate avea parte de experiențe noi. Vocea reprezintă modul în care comunicăm, regulile de scriere, adresările la persoană, folosirea sau nu a jargoanelor sau altor tipuri de cuvinte.

La fel ca o persoană, brandul trebuie să aibă o imagine clară și să transmită idei consecvente despre valorile și ceea ce poate oferi. Definirea tonului și vocii brandului este un pas peste care nu poți trece superficial. Dacă vrei să atragi un anumit tip de audiență, trebuie să se regăsească în comunicarea brandului tău.

În urma cercetării publicului țintă și a definirii celor două elemente menționate mai sus, strategia de content și cea de content marketing pot fi conturate pe obiectivele brandului și nevoilor consumatorilor. Strategia de content include planificarea, crearea și menținerea conținutului, iar cea de-a doua implică o arie mai restrânsă a conținutului de marketing. Strategia de content marketing trebuie sa fie foarte bine conturată și documentată.

Prin content marketing, brandul tău își clădește o audiență prin intermediul căreia crești veniturile, minimizezi costul sau obții consumatori loiali. Content marketingul trebuie să aibă în vedere consumatorii din diferite etape ale funnelului, iar crearea de conținut ajută la îndeplinirea obiectivelor și vor oferi rezultate pe termen lung. Pentru a avea o strategie de succes, ai grijă să ai o comunicare unitară pe toate canalele în care brandul este prezent.

Ca să eviți o comunicare agresivă, apelează la conținutul organic. Acel tip de conținut informațional, concentrându-se mai mult pe de informare și mai puțin pe vânzări. Conținutul organic poate crește traficul pe website sau pagină deoarece, pe lângă posibilele distribuiri, salvări, reacții, articolul poate fi utilizat ca sursă de referință ajungând la alte segmente de piață.

Brandul tău are o poveste?

Tehnica storytelling-ului este utilizată atât de specialiștii în marketing B2C cât și cei B2B pentru a atrage potențiali clienți și a menține o relație strânsă cu aceștia. Articolele publicate și postările de pe blog sunt printre cele mai eficiente modalități de a afla dacă audiența manifestă interes față de brandul tău.

Flexibilitatea storytelling-ului îl face să fie un instrument de marketing indispensabil pentru brandurile de pretutindeni, deoarece există modalități infinite de a spune o poveste. Acesta invocă emoții, consumatorii devenind mult mai atrași atunci când informațiile sunt prezentate sub forma unei povești în care poate chiar se regăsesc. Astfel, potențialii consumatori află mai multe despre brand și devin din ce în ce mai încrezători în produsele oferite, rezultând în creșterea loialității.

De asemenea, storytelling-ul poate crește rata de conversie datorită faptului că prin tonul vocii și modalitatea prin care este prezentată povestea, cititorii pot fi atrași de acest stil și vor căuta mai multe articole pe blog sau vor reveni să-l recitească.

Adaptează conținutul pe social media

Platformele de social media au devenit indispensabile pentru brandurile de pretutindeni. O puternică prezență în social media rezultă în consumatori loiali și un grad de retenție ridicat. Datorită acestor platforme comunicarea tradițională a brandurilor, cea unidirecțională, a migrat către cea bidirecțională, în care brandul poartă un dialog alături de consumatori. Sunt multiple forme de conținut ce pot întări această comunicare, așadar voi trece prin câteva dintre acestea.

Conținutul generat de utilizatori aduce consumatorii sub forma unor ambasadori de brand, iar succesul acestui tip de conținut are în vedere două componente. Prima componenta este încrederea consumatorilor în opiniile și experiențele altor consumatori, iar a doua face referire la sentimentul pozitiv pe care-l oferă un brand unui consumator atunci când distribuie conținutul consumatorului. Cea de-a doua componentă poate duce la promovarea WOM a brandului de către consumatori și încurajarea altor persoane să-l încerce.  

Un alt tip de conținut foarte popular este caruselul, un mod creativ de a adăuga mai mult conținut într-un spațiu mai mic și în aceeași postare. Instagramul este o platformă foarte populară pentru ușurința cu care poți crea un carusel. În aceste tipuri de postări sunt deseori prezentate informații utile consumatorilor, pe care aceștia să le poată salva (fie prin screenshot fie prin salvarea imaginii într-o colecție personală) și sunt o formă de conținut informațional organic.

Și, desigur, conținutul video. Pe platformele de social media, un brand are multiple opțiuni de a distribui conținut video: live stream, webinarii sau videouri scurte sau chiar GIF. De asemenea, conținutul video este foarte flexibil și sunt multiple tipuri de conținut pe care-l pot avea. Fie că este un infografic oferit sub forma unui GIF, un studiu de caz sintetizat și reutilizat într-un video sau o sesiune de live Q&A cu o din spatele brandului, conținutul video nu va da greș, datorită dinamismului și flexibilității de care dă dovadă.

Ieși din mulțime

Mediul digital este astăzi foarte dinamic, iar lucrurile se schimbă constant. Pentru a reuși să atragi atenția într-o lume digitală suprasaturată cu branduri care se promovează constant, conținutul tău se poate pierde în mulțime. Succesul conținutului tău depinde de cât de mult se regăsesc urmăritorii în el. BuzzFeed are 12 milioane de urmăritori pe Facebook deoarece conținutul lor este “relatable”, și uneori amuzant sau șocant.

Creează o ‘persona’, o personificare a publicului tău țintă, și caută să o cunoști cât mai bine! Gândește-te la moduri creative de a compune conținut care să rezoneze cu audiența, în timp ce faci o legătură subtilă cu produsele sau serviciile brandului atât în articolele de pe website cât și pe platformele de social-media.

De asemenea, concentrează-te pe conținutul vizual. Conform BrainRules, indivizii își amintesc, 3 zile mai târziu, doar 10% din informația pe care o aud. Dar dacă este și o imagine relevantă atașată acelei informații, oamenii își vor aminti 65% din informație trei zile mai târziu.

Pentru a avea un conținut ușor de consumat de către urmăritori pe social media, păstrează-l scurt, simplu și concis.

Durata de atenție a scăzut de la 12 secunde din anul 2000 la 8 secunde în anul 2017, așadar ai 8 secunde să comunici consumatorului mesajul tău. (Recomand cartea lui Paul Hellman You’ve Got 8 Seconds: Communication Secrets for a Distracted World vei găsi tehnici de comunicare, tips-uri și vei înțelege mai bine acest fenomen.) Păstrează conținutul simplu, cu un vocabular familiar publicului tău și informațiile concise. Totodată, fii la curent cu ultimele trenduri pe social media și adaptează-le pentru brandul tău. (caută un exemplu).

Promovarea exagerată poate alunga potențialii consumatori și nu vor interacționa cu brandul tău. Creează conținut util, informațional, amuzant, în funcție de tipul brandului tău. Iar pentru website, asigură-te că ai un conținut optimizat din punct de vedere SEO, care va apărea pe prima pagină a motoarelor de căutare. Cercetează posibilele keywords pe care consumatorii brandului tău le-ar folosi și încearcă să le incorporezi în textul articolului, page titles, alt tags și în URL.

Nu te opri din învățat

Nu în ultimul rând, nu te opri din învățat. Ca antreprenor, trebuie să fii un lider și să știi noutăți și noi trenduri, să înțelegi ce fac colegii tăi astfel încât să-i poți îndruma atunci când ai nevoie. O simplă întrebare sau o lectură, te aduce mai aproape de angajații tăi și îi poți sprijini autentic, înțelegând problema și direcționându-i către o resursă sau o idee.

Printre resursele despre marketing și content marketing, câteva care m-au ajutat să înțeleg mai bine aceste arii sunt:

  • Cărțile lui Seth Godin: 
  • Contagious: Why Things Catch On de Jonah Berger
  • Words That Change Minds: The 14 Patterns for Mastering the Language of Influence de Shelle Rose Charvet
  • Valuable Content Marketing: How to Make Quality Content Your Key to Success de Sonja Jefferson și Sharon Tanton

Ține minte

Conținutul calitativ se perfecționează cu timpul. Deși te poți simți presat să creezi conținut calitativ cât mai repede pentru a nu te pierde în mulțime, trebuie să ții minte că perfecțiunea cere timp. Testează, descoperă, încearcă noi abordări și nu te demoraliza dacă nu ai suficiente interacțiuni cu publicul. Vei avea parte și de conținut viral, dar și de conținut mai slab, ceea ce contează este să înțelegi ce le place urmăritorilor tăi.

👉 Accesează ACUM 2 resurse IMPORTANTE!

______________________________________________________________________________________________________________________________________

Georgiana Dragomir

Managing Director Grapefruit