fbpx

Benedicta Drobotă, artist ciocolatier vorbește pentru revista DEVOS despre dragostea pentru ciocolată și „îndulcirea sufletelor”

Benedicta Drobotă, artist ciocolatier vorbește pentru revista DEVOS despre dragostea pentru ciocolată și „îndulcirea sufletelor”

Benedicta Drobotă, artist ciocolatier, vorbește pentru revista DEVOS despre dragostea pentru ciocolată, cum s-a născut ideea LEOMI CHOCOLATE și ce planuri de viitor are.

”După ce am absolvit Facultatea de Agricultură, specializarea Inginerie Economică (2004) în cadrul Universității de Științe Agricole și Medicină Veterinară „Ion Ionescu de la Brad”, Iași (România), am continuat cu masterat, doctorat și post doctorat (2005-2013) în domeniul Managementului și marketingului în agricultură, perioadă în care am fost implicată în diferite proiecte de cercetare.

În paralel, începând cu anul 2005 am colaborat cu mai multe companii de consultanță pentru accesarea fondurilor europene și am implementat soluții de agricultură digitală.

În prezent sunt Profesor Asociat în cadrul USAMV Iași și fondator Leomi Chocolate. 

Am creat Leomi Chocolate pentru a aduce mai aproape de consumatori gustul desăvârșit al ciocolatei de calitate și al aromelor inspirate din obiceiurile de consum locale

Am înființat anul acesta, în luna februarie un atelier de ciocolată artizanală cu ajutorul proiectului Start-up Activator, în Iași. Leomi vine de la numele copiilor mei, Leonard și Miruna, cei care ma inspiră să aduc pe piață produse de calitate, ei fiind primii care le testează și de la care primesc ok-ul pentru a le introduce în producție. În timpul procesului de testare am observat reacțiile persoanelor care degustau ciocolata noastră, vedeam cum li se luminează privirea și cum ochii reprezintă fereastra sufletului, am ales sloganul care să ne reprezinte “Îndulcim suflete!”.

Provocările au fost multiple, de la limitările programului de finanțare, birocrația excesivă, obținerea avizelor, la crearea unor produse de calitate la prețuri atrăgătoare, dar în același timp sustenabile pe termen lung. Ce m-a motivat a fost dorința de a reuși și de a elimina preconcepția că în România nu se poate.

Antreprenoriatul trebuie să fie accesibil tuturor și producția locală trebuie sa devină o prioritate pentru România.

Avem astăzi mai multe sortimente de produse: tablete cu fructe liofilizate și alune caramelizate, praline cu creme proaspete de caramel, fructul pasiunii, mango, vin dar și trufe cu făină de migdale, miere și nucă. Nu am renunțat nici la ciocolata de casă, pe care am îmbogațit-o cu alune de pădure, fistic, nucă, stafide și miere.

Adăugăm permanent sortimente noi de produse pentru a surprinde clienții cu gusturi și arome cât mai interesante. Pregătim acum o cremă de ciocolată cu alune de pădure și ciocolată personalizată cu diferite imagini sau logo-uri pentru un cadou mai special. Folosim materia primă este de cea mai bună calitate, proaspătă, fără coloranți sau conservanți, astfel încăt termenul de valabilitate la sortimentele cu creme este de doar 2 săptămâni.

Am început distribuția în Iași prin intermediul magazinelor care promoveaza produsele locale mai proaspete și de o calitate superioară, cum ar fi: La Băcănie, Magazia Morăriței, BioMarche, Grădina din Oraș, Roade și Merinde. Suntem deschișți și la alte colaborări și parteneriate pentru a putea oferi cât mai multe produse de calitate consumatorilor și a putea contribui la dezvoltarea României. ”