Am discutat la ultima întâlnire despre finanțe și performanță. Am aflat, printre altele, că dacă firma are profit, nu înseamnă neapărat că are cash și că îi poate folosi. De aceea e bine să ai grijă atunci când te gândești să”angajezi plăți viitoare”.
Performanța? Necesită un mix bine structurat între strategie, operațional și echipă. Pentru ca ea să se întâmple e nevoie ca toate cele 3 să fie atent gestionate și, în plus, să existe și un mediu propice, cu o mentalitate și o viziune foarte puternice.
Deși a părut o prezentare destul de tehnică, informațiile pe care Iulian Ihnatov le-a transmis țin de cultura generală și organizațională a fiecărui antreprenor.
Mai ales în perioada pandemiei ai auzit constant ”nu am cash flow, nu am cash, nu pot face plăți” și multe alte lucruri din acest registru. Dar ce e concret cash flow-ul?
Reprezintă variația trezoreriei, adică fluxul de încasări/plăți, fluxul de numerar și fluxul de trezorerie.
Ce este cash-ul, adică trezoreria netă?
Este format din cash efectiv (conturi bancare curente și în casă) și cash echivalent (plasamentele pe termen scurt).
Bun. Ca să ajungem la nedumerirea antreprenorilor care deși au profit, nu au bani, să vedem întâi ce este profitul net.
Profitul net este diferența dintre venituri și cheltuieli.
Pentru a te dumiri și mai bine e bine să știi că profitul net exprimă un potențial de obținere a unor încasări prezente și viitoare, în timp ce cash flow-ul reprezintă o certitudine, fiind rezultatul echilibrului dintre încasări și plăți. Cu alte cuvinte, o întreprindere poate avea „teoretic” profit (pe hârtie), dar acesta se va materializa în cash-flow, numai în măsura în care clientul este bun-platnic şi respectă angajamentele.
La capitolul performanță, Cristi Tamaș de la Auto-Pilot ne-a prezentat un model de sistem de management al performanței pe 3 nivele distincte: strategic, operațional și individual. Pentru ca cele trei ramuri să funcționeze optim și în final să producă rezultatul dorit, e necesar, în primul rând, o alocare diferențiată a resurselor, setarea unor parametri măsurabili și organizarea unor ședințe distincte.
Ce mai poate influența performanța unei organizații?
- Rolurile, procesele și procedurile – prin documentarea şi comunicarea lor obţinem claritate privind sarcinile şi contribuţia fiecărui personaj în lanţul valoric al organizaţiei
- Comportamentul fiecărui angajat se poate adapta la cerinţele postului prin programe de dezvoltare personală şi profesională,
- Climatul și cultura organizațională – reflecta standardul în organizație si poate fi modelată prin reglementări (ROI) și/sau provocări de grup, programe de învăţare şi evenimente recreative (lansări, concursuri, teambuilding)
În altă ordine de idei, am avut parte de mulți musafiri preocupați să se dezvolte și să ia contact cu oameni de business care i-ar putea ajuta să ducă afacerea la un alt nivel. Au ajuns în locul potrivit. Comunitatea noastră crește pe zi ce trece, iar asta vi se datorează. Vă mulțumim și vă invităm să învățăm împreună, pentru că învățarea e singura constantă care ne face mai puternici.