”Nu există traumă în business, cred foarte mult în capacitatea oamenilor de a-și reveni”, o frază puternică rostită de invitata noastră la momentul de educație, Smaranda Cernescu.
Dar revenim și acolo. Întâi propun să vă introduc, așa cum sper că v-am obișnuit, în atmosfera întâlnirii noastre.
Nu o să vă dau detalii meteorologice, vă spun doar că pe Facebook, cu o seară înainte se anunța ”ninsoare grăunțoasă și -14 grade”. Nu, n-a nins cu grăunțe și nici nu a fost frig de să crape pietre-n patru, crăpa-i-ar capul caprei.
Bun. Întâlnirea a început de la 7:30 cu tradiționalul mic dejun la Hotel Unirea, noua noastră casă.
Atmosferă relaxată, zâmbete și voie bună, umor și discuții amicale despre business și viață.
Antreprenorii se adună ușor-ușor în sala unde avea să fie întâlnirea propriu-zisă. Atmosfera persistă.
Dar gata, devenim serioși pentru că începe întâlnirea, da?!
Cristi Bârleanu a lăsat pentru moment aparatul foto deoparte și începe să modereze. Ne-a provocat din nou cu o întrebare interesantă.
”Dacă ai putea să călătorești în timp o singură data, să poți lăsa un mesaj pentru tine aflat la început de antreprenoriat, care ar fi acela”?
”Nu amâna! Imperfect e mai bun decât târziu!”
”Nu asculta de persoanele care nu au făcut ceea ce tu vrei să faci”
”Oamenii sunt o resursă”
”Ai încredere că o să fii bine”
”Riscă mai mult, vei ajunge departe”
”Nu uita că fotografia o faci pentru tine, pentru a arăta modul în care arată lumea pentru tine, iar cei ce se aseamănă, se adună. Nu îți fie frică să greșești pentru că eșecul este doar o altă parte a succesului”
A urmat apoi prezentarea momentului Spotlight susținut de Ilinca Condrea, manager evenimente la Complex EOS. Ilinca a povestit cu entuziasm și energie despre locul ei de suflet, un loc primitor pentru cei care vor să-și organizeze nunta sau evenimente importante din viață.
La momentul de educație, Smaranda Cernescu a vorbit de mindsetul unui antreprenor, ce se schimbă în prinvința joburilor și trendurile care vor apărea în business în următoarea perioadă.
Care sunt principalele aspecte din ”next business generation?”
- Îmbunătățirea de procese
- Digitalizare
- Tehnologizare
- Automatizare
- Externalizare de servicii
- Asocieri de concept
- Social Media
- Consultanță de specialitate
- Psihologie de business
O parte din ele sunt în mod cert intuitive, dar să vă spun câteva idei pe care ni le-a transmis Smaranda:
- Există o știință în spate care asigură predictibilitatea, care este obiectivul principal în momente de tranziție și criză
- Tot ce ține de eficientizare se face prin digitalizare.
- Îmbunătățirea de procese se face printr-o optimizare cu ajutorul aplicațiilor. Asta te ajută să-ți creezi o strucutură la nivel de costuri și proceduri
- Social Media aduce clienții, e important să ai alocat buget pentru promovare
- Realizăm că nu suntem specialiști pe orice domeniu, important e să apelăm la specialiști
- Toate joburile repetitive vor fi preluate de aplicații, de digitalizare
- Viitorul joburilor ține de mixurile din mai multe domenii de specialitate
- Cele mai cautate joburi vor fi cele care nu pot fi susținute de calculator. Copywritingul e un exemplu
- Rezultatele foarte bune sunt aduse de oamenii care au o competență de bază și pot fi translatate în domeniile noi
- Nu rămâneți blocați într-o situație pe care nu o puteți rezolva, cereți ajutorul
- Cea mai mare problemă a noastră se poate transforma în cea mai mare putere, dacă îți schimbi mindsetul și abordarea
- Puterea este în modul, puterea în modul înseamnă că un numar pus odată în modul, devine pozitiv. Transferă asta în business
Pănă la următoarea întâlnire, îți dorim energie și cât mai multe obiective bifate. Dacă nu ai fost, te așteptăm să vii! Exact ca în melodie, “te-aștept să vii, să te întorci la mine. numai aici ne va fi cel mai bine.”