“A venit toamna. Acoperă-mi inima cu ceva…” și hrănește-mi mintea cu lucruri care să-mi deschidă noi orizonturi, aș completa.
Azi, eu, cel din spatele acestei pagini voi face un rezumat diferit al întâlnirii. Îți voi reda o perspectivă subiectivă a ceea ce s-a petrecut. Ce-am simțit eu omul și ce poți simți și tu dacă ești prezent în sală.
În primul rând, de fiecare dată când se apropie ziua de joi, simt acea emulație. Inima începe să bată mai tare, iar pulsul o cam ia razna. Știi, e ca o atmosferă de meci mare, de meci decisiv pentru Campionatul Mondial sau de partidă crucială pentru calificarea în finala Champions League. Și nu, nu exagerez cu această analogie. Nu mă crezi? Vino să vezi!
Primul moment important se apropie. Prezentarea de 60 de secunde, care pe lângă relatarea activității firmei tale, există și o întrebare-provocare la care trebuie să răspunzi. Emoțiile cresc. Blazarea și sentimentul mediocrității dispar. Miza e mare.
Adrenalina se instalează ușor, ușor. Gândurile încep să o ia pe cărări diferite. Coerența dispare. Până în momentul în care încep efectiv să mă prezint și îmi dau seama că tot ce-am simțit înainte a fost constructiv și m-a ajutat să ajung la o versiune mai bună a mea atunci când sosește ”momentul adevărului”. E super fain sentimentul. Nu mă crezi? Vino să vezi!
Apoi, la momentul de prezentare al firmei mă simt ca în liceu atunci când colega de care-mi plăcea (cea mai deșteaptă și mai frumoasă din clasă) urma să prezinte în față proiectul la care lucrase un an întreg. Ce simt? Emoție, nerăbdare și o stare profundă de concentrare pentru a asimila tot ce transmite (ca să pot face față ulterior într-o conversație).
Azi, de pildă, la momentul de Spotlight a fost despre Cristi Tamaș și Enovis, firma sa de Software. Doamne, ce vis! Un vis care poate deveni realitate – acela de a obține predictibilitate și control în afacerea ta – dacă apelezi la Cristi.
Apoi, momentul de educație. Ai trăit acea atmosferă când doamna profesoară te anunță că ora următoare s-ar putea să dea test din ce predă acum?! Ei bine, așa mă simt și eu.
Sunt mereu în gardă, cu pixul în mână, 101% concentrat pentru a-mi nota tot ce transmite invitatul nostru pentru a fi pregătit să aplic tot ce învăț.
Ieri, în postura doamnei profesoare a fost Lavinia Moroșanu – intraprenor la Twinkle Star – care a vorbit cu multă pasiune și entuziasm despre procesul de creare a unei baze solide de potențiali clienți.
Întâi definește cine va face parte din baza de date, de unde vei colecta datele necesare, care sunt canalele folosite în acest sens și cum vei comunica în tot acest proces.
Avatarul clientului
Încearcă să răspunzi la aceste 5 întrebări atunci când îți creezi avatarul de client: Cine? Ce? Cum? Când? și DE CE ?
Care sunt etapele pe care le parcurge clientul înainte de a intra în baza ta de date?
Întâi, trebuie să-i atragi atenția pentru a te simpatiza și a te percepe pozitiv, apoi începe să te cunoască ușor, ușor pentru că i-ai stârnit interesul, iar în cele din urmă are încredere să cumpere de la tine.
Cum convingi oamenii să se aboneze la baza ta de date?
Folosește-te de una din cele 6 legi ale persuasiunii pe care o promovează Robert Cialdini: legea reciprocității. Cum o pui în aplicare? Apelează la instrumentele de captare a leadurilor. Care sunt acestea?
- Quizz-uri
- Concursuri
- Cupoane de reducere
- Tombole
- Provocări
- Webinarii
- Serii de video-uri
- Produse electronice
- Free trials
- Achiziționarea unei baze de date
Cum gestionezi și cum folosești baza de date?
Invitata noastră a recomandat platforma Mailchimp, o platformă de automatizare a marketingului și un serviciu de marketing prin e-mail.
Ai posibilitatea să adaugi GRATUIT până la 2000 de contacte, să-ți personalizezi template-ul de email-ului și să efectuezi teste A/B ca să observi ce variante de abordare funcționează cel mai bine. Găsești pe internet multe resurse gratuite care explică în detaliu acest instrument de gestionare a bazei de date.
După ce ți-ai pus la punct tot acest mecanism de atragere a clienților, apare întrebarea cum îi califici, cum îi apropii și mai mult de tine.
Răspunsul poate părea banal, dar e singura soluție viabilă pe care o ai la îndemână. Oferă VALOARE. Creează ebook-uri cu scopul de a le rezolva o nevoie, răspunde-le la întrebări și nedumeriri, organizează webinarii în care să explici diferite procese sau în care să vorbești despre un subiect care-i interesează.
În concluzie, stabilește-ți avatarul, creează un canal de colectare date (landing page), organizează webinarii, creează ebook-uri, concusuri, videoclipuri de interes pentru a-i atrage, apoi oferă-le valoare și în final, vinde-le.
Te așteptăm la o întâlnire de-a noastră pentru a simți pe propria piele cum e atmosfera într-o zi de joi.