
Te invit acum să mergi într-o călătorie alături de cel pe care vrei să-l convingi să facă o anumită acțiune pentru afacerea ta (să cumpere, să se aboneze, etc).
Întâi construiești o hartă în care marchezi punctele cheie prin care vrei să-l plimbi pentru ca în final să cumpere de la tine.
Premeditare. Pregatire. Planificare. Și desigur, integritate.
Înainte de a pleca la drum împreună cu el, trebuie să te asiguri că-i face plăcere călătoria (𝐧𝐮-𝐢 𝐯𝐢𝐧𝐝𝐞 𝐚𝐠𝐫𝐞𝐬𝐢𝐯), apoi trebuie să-l duci într-o destinație care să-l emoționeze (𝐩𝐫𝐨𝐬𝐩𝐞𝐜𝐭𝐮𝐥/𝐜𝐥𝐢𝐞𝐧𝐭𝐮𝐥 𝐢𝐚 𝐝𝐞𝐜𝐢𝐳𝐢𝐢 𝐢̂𝐧𝐭𝐚̂𝐢 𝐞𝐦𝐨𝐭̦𝐢𝐨𝐧𝐚𝐥).

Ce urmează?
Începi să marchezi punctele principale pe hartă.
Înainte de a pleca la drum asigură-te că 𝐫𝐞𝐬𝐞𝐚𝐫𝐜𝐡-𝐮𝐥 (să afli ce îl preocupă pe prospectul/clientul tău) e bine pus la punct și bine documentat.
Află ce credințe are, ce emoții îl pot mișca (frică, dorința, iubirea, nostalgia, mândrie, vanitate, bucuria) și ce își dorește.
Apoi, e bine să te gândești că ai nevoie de o fundație solidă pe care să construiești 𝐩𝐫𝐨𝐦𝐢𝐬𝐢𝐮𝐧𝐢 ( să-i spui ce obține dacă cumpără produsul tău), imagini mentale (să-l determini să se regăsească în povestea ta și să-și imagineze cum arată viața lui după ce va fi cumpărat produsul tău), să-i prezinți 𝐝𝐨𝐯𝐞𝐳𝐢 ca în final să-l inviți să facă o 𝐚𝐜𝐭̦𝐢𝐮𝐧𝐞.
Bun, apoi trebuie să-i dai un nume sugestiv călătoriei și aici ai nevoie de un 𝐭𝐢𝐭𝐥𝐮 𝐜𝐚𝐫𝐞 𝐬𝐚̆ 𝐚𝐭𝐫𝐚𝐠𝐚̆ 𝐚𝐭𝐞𝐧𝐭̦𝐢𝐚, 𝐬𝐚̆-𝐢 𝐩𝐫𝐨𝐦𝐢𝐭𝐚̆ 𝐜𝐞𝐯𝐚, 𝐬𝐚̆ 𝐟𝐢𝐞 𝐩𝐞 𝐢𝐧𝐭𝐞𝐫𝐞𝐬𝐮𝐥 𝐥𝐮𝐢 𝐬̦𝐢 𝐬𝐚̆-i 𝐩𝐫𝐨𝐯𝐨𝐚𝐜𝐞 𝐜𝐮𝐫𝐢𝐨𝐳𝐢𝐭𝐚𝐭𝐞𝐚.
Apoi, ai nevoie:
- să construiești un 𝐥𝐞𝐚𝐝 𝐩𝐮𝐭𝐞𝐫𝐧𝐢𝐜 (un prim paragraf în care dezvolți ce i-ai promis în titlu, dar în același timp îl provoci și la nivel intelectual),
- să îi prezinți argumentele pentru care merită să meargă cu tine în călătorie (𝐚𝐫𝐠𝐮𝐦𝐞𝐧𝐭𝐞𝐥𝐞 𝐝𝐞 𝐯𝐚̂𝐧𝐳𝐚𝐫𝐞)
- în final 𝐬𝐚̆ 𝐢̂𝐧𝐜𝐡𝐞𝐢 (𝐯𝐚̂𝐧𝐳𝐚𝐫𝐞𝐚) 𝐫𝐞𝐥𝐮𝐚̂𝐧𝐝 𝐜𝐞𝐥𝐞 𝐦𝐚𝐢 𝐢𝐦𝐩𝐨𝐫𝐭𝐚𝐧𝐭𝐞 𝐚𝐬𝐩𝐞𝐜𝐭𝐞 𝐩𝐞 𝐜𝐚𝐫𝐞 𝐢 𝐥𝐞-𝐚𝐢 𝐩𝐫𝐞𝐳𝐞𝐧𝐭𝐚𝐭 𝐚𝐧𝐭𝐞𝐫𝐢𝐨𝐫 (promisiunea, îi mai prezinți niște beneficii, elemente de diferențiere și îi raționalizezi decizia).
În final, îi prezinți o 𝐠𝐚𝐫𝐚𝐧𝐭̦𝐢𝐞 𝐩𝐮𝐭𝐞𝐫𝐧𝐢𝐜𝐚̆ și, pentru ultima dată, îi mai adaugi un beneficiu important sau îi oferi un bonus, ca să-l motivezi și mai tare să te însoțească, de fapt să cumpere de la tine (faci asta în P.S.).
Mai jos găsești o listă pe care să o folosești înainte și după ce ai scris textul de vânzare:
- creează o garanție puternică;
- creează o ofertă irezistibilă;
- alege un titlu care captează atenția;
- folosește culori/bold pentru a accentua ideile cheie;
- primul paragraf este important să respecte promisiunea din titlu;
- fă îndemnul la acțiune;
- elimină obiecțiile cu arma credibilității preventive;
- împarte textul în subtitluri pentru a menține atenția vie;
- evidențiază durerea pe care o are cititorul și folosește argumente să o rezolvi;
- folosește un beneficiu puternic pentru a consolida încrederea;
- repetă îndemnul la acțiune;
- oferă o listă completă de beneficii pe care le obține clientul folosind produsul/serviciul tău;
- oferă dovezi incontestabile că poți livra ceea ce promiți;
- rezumă pe scurt beneficiile cheie;
- nu uita de îndemnul la acțiune;
- ia o pauză și filtrează informațiile;
- verifică, rescrie unde e cazul pentru a avea impactul dorit;
- îndrăznește să folosești PS-urile.
Acestea au fost principalele puncte pe care le-a atins, Vlad Gafencu, alias Ideaticu’ în prezentarea cu titlul ”Cum să scrii texte care-i pot convinge chiar și pe cei mai sceptici oameni.” Dacă ești curios să vezi momentul integral, urmărește canalul nostru de Youtube și fii primul care află când apare.
La momentul de Spotlight, Cătălin Manole ne-a vorbit despre pilonul 3 de pensie și ne-a provocat cu o întrebare destul de puternică: “𝐕-𝐚𝐭̦𝐢 𝐠𝐚̂𝐧𝐝𝐢𝐭 𝐯𝐫𝐞𝐨𝐝𝐚𝐭𝐚̆ 𝐥𝐚 𝐜𝐚𝐥𝐢𝐭𝐚𝐭𝐞𝐚 𝐯𝐢𝐞𝐭̦𝐢𝐢 𝐯𝐨𝐚𝐬𝐭𝐫𝐞 𝐝𝐞 𝐝𝐮𝐩𝐚̆ 𝐯𝐚̂𝐫𝐬𝐭𝐚 𝐝𝐞 𝟔𝟎 𝐝𝐞 𝐚𝐧𝐢?”
A fost o întâlnire bogată, cu multe idei practice, pe care fiecare dintre noi le poate aplica în viața de zi cu zi și în domeniul profesional în care activează.
Te așteptăm următoare să te convingi pe propria-ți piele cum se întâmplă lucrurile la noi.
P.S. : Mulțumim Cristian Bârleanu pentru excelentele povești create prin fotografii!
