Întâlnirea de astăzi a avut o intensitate aparte, o vibrație sufletească diferită. Scopul pentru care remarcăm de fiecare dată aceste aspecte nu e pentru a ne lăuda, ci pentru a evidenția contribuția pe care fiecare participant o are. Atmosfera e întotdeauna însuflețită pentru că există OAMENI. Oameni faini, preocupați de creștere, amabili, cordiali și cu o dorință imensă de a oferi.
În altă ordine de idei, a fost o întâlnire amuzantă, interactivă și mai ales utilă. La momentul de educație, invitata noastră, Alexandra Butnaru a povestit, pas cu pas, care sunt ingredientele potrivite pentru o prezentare care să facă deliciul audienței. La momentul de Spotlight a fost despre podcastul Ideaticu’ și povestea cu sens din spatele lui.
Ce să urmărești când vrei să creezi o prezentare de impact și relevantă?
Atunci când vrei ca prezentarea ta să aibă impact urmărește să oferi publicului cât mai multe motive să te asculte, vorbind despre problemele și nevoile lui. Înainte să-ți realizezi structura propriu-zisă, acestea sunt elementele esențiale de care ar fi bine să ții cont:
- Să informezi
- Să educi
- Să convingi
- Să propui soluții
- Să inspiri
Odată ce știi asta, începi să te gândești la structura propriu-zisă. Ce ar fi bine să ai în vedere?
- Că poți structura prezentarea după niște obiective SMART. Să fie specifică, măsurabilă, să fie ușor de înțeles de audiență, relevantă și să te încadrezi într-un timp rezonabil.
- Te poți ghida după un plan de lecție
Iată un exemplu în acest sens:
Referitor la prima parte, ai nevoie de un elevator pitch memorabil pentru a capta atenția încă de la prima apariție. Cum îl realizezi?
DESPRE TINE
- Zâmbește și începe cu o afirmație sau o întrebare care atrage atenția
- Spune-le cine ești și cu ce te ocupi
- Arată că ești pasionat/entuziasmat de ceea ce prezinți
CE AI DE OFERIT
- Menționează ce probleme ai rezolvat
- Dă un exemplu interesant și relevant
- Spune de ce te interesează interlocutorul
CARE SUNT BENEFICIILE
- Spune clar ce servicii, produse sau soluții le poți oferi.
- Ce avantaje au dacă aleg să colaboreze cu tine? Ce te face diferit de concurență (USP)?
- Spune clar ce servicii, produse sau soluții le poți oferi.
- Ce avantaje au dacă aleg să colaboreze cu tine? Ce te face diferit de concurență (USP)
CALL TO ACTION
11. Ce vrei să facă interlocutorul? Vrei o carte de vizită, o recomandare, să încerce un produs?
După ce ai finalizat-o, evident că intenționezi să o înveți, doar nu vrei să citești de pe foaie, nu?
Ce poți face?
📌 Predă altora
📌 Prezintă și discută pe marginea prezentării
📌 Înregistrează-te și apoi ascultă
📌 Citește-o cu glas tare
Lecții și bune practici
- Începe dintr-un loc sigur (cu prietenii și oamenii cunoscuți)
- Respiră & zâmbește
- Observă(-te)
- NU ține ritmul
- Exersează
- Fii autentic
- Ai grijă la ținută
- Oferă
- Blestemul perfecțiunii(folosește termeni pe care audiența să-I înțeleagă)
Alte idei:
📌 Cu cât sunt mai multe ingrediente, cu atât e mai bună prezentarea.
📌 Liniștea poate fi folosită pentru captarea atenției.
📌 Când vorbești mai mult, spui mai mult, dar nu înseamnă că spui și bine.
📌 Un risc la o prezentare mai lungă poate însemnă că e mai mult despre tine decât despre participanți.
📌 David JP Phillips a studiat 5000 de discursuri și a găsit 101 ingrediente pentru o prezentare cu succes (cautați discursul lui la TED).
📌 Interacțiunea cu publicul contează în aceste vremuri agitate. Pregătește întrebări dinainte
📌 E bine să colectezi povești pentru a le folosi în prezentările tale. 85% din prezentările TED de succes (milioane de vizualizări) au ca ingredient-cheie o poveste.
📌 Imaginea noastră din realitate ne e străină pentru că în oglinda nu ne reflectă 100% autentic. Cel mai bine ne putem analiza ”pe sticlă”.
📌 După 2 săptămâni din momentul învățării, ținem minte 90% dacă interacționăm cu informația.
Gânduri ale Ideaticului:
Numele a pornit de la o IDEE a ajuns la IDEATIC și ca să fie uman s-a născut IDEATICU’. E fără L, e cu aprostrof ca să fie mai cu ”moț”. E simpatic, asimptomatic (fără semne de ignoranță) și practic.
MISIUNEA PROPRIU-ZISĂ
e a ajuta cât mai mulți oameni să câștige lupta cu ei însiși, să iasă de pe pilot automat, să fie mai ancorați în realitate, să se cunoască mai bine pe ei, să se iubească mai mult și să formeze relații sănătoase.
Are o abordare umană și vorbește pe limba ta despre cele mai importante nevoi psihologice.
E ajutat de invitați de calibru și validați de rezultate în domeniile lor: Lorand Soares, Dan Negru, G. Buhnici, Paul Olteanu, Cristi Presură, Daniel David, Șerban Pavlu, Andy Szekely.
Când ești Perseverent, când o Idee clară de la început, și creezi conținut pentru Nevoile oamenilor, ai și codul PIN (perseverență, idei, nevoi) pentru rezultate).
I inițiativă
D dedicare
E efort
A autenticitate
T timp
I idei practice
C conjunctură
U uman
Te așteptăm să ne conectăm și în offline, în fiecare joi, la Hotel Unirea.