Ultima întâlnire a bizz.club Iași a fost la înălțime. Ambientul de networking care ne-a consacrat devine din ce în ce mai vast, oamenii din ce în ce mai prezenți și mai entuziaști, iar momentele de educație, care aduc valoare concretă antreprenorilor, din ce în ce mai puternice.
Cu alte cuvinte, evoluăm împreună, ne dezvoltăm armonios pornind de la o bază solidă și ne formăm relații trainice și mutual benefice pentru a triumfa în business și pentru ne îmbunătăți propria versiune a sinelui.
Despre business, mai exact despre ce conține un model de business care are succes, am vorbit la ultima întâlnire.
Alina Vicovan, invitatul nostru special, a realizat o radiografie amplă a principalelor caracteristici care creează un model de business profitabil.
Nu e despre bani, orgolii personale, răfuieli inutile, ambiții nejustificate. E despre clienți, valoare și nevoile pe care i le satisfaci. Sigur, într-o oarecare măsură e și despre tine ca organizație. E firesc. O parte din valoarea pe care o oferi celorlalți alinându-le ”durerile” trebuie să se întoarcă și la tine.
Te-ai întrebat vreodată de ce exiști (ca organizație)?
Poate că te-ai întrebat, dar oare răspunsurile pe care ți le-ai oferit sau pe care le-ai găsit au fost corecte?
Răspunsul l-am sugerat și mai sus. Concret, un model de business sănătos este o reprezentare a modului în care business-ul creează și execută valoare pentru client (într-un mod repetat), dar are grijă ca o parte din valoarea respectivă să revină și la el.
Paradoxul unei afaceri
Alina Vicovan a adus în discuție un aspect controversat la prima vedere, dar profund adevărat în esență: clienții tăi cei mai buni pot fi în același timp și cei mai mari ”dușmani” pentru că riști să rămâi blocat în vechile paradigme de funcționare și să refuzi noi modele de abordare.
Odată ce ți-ai format o competență sau ești specialist într-un anumit domeniu, e foarte dificil să părăsești respectiva zonă de confort. Astfel, riști să devii sclavul clienților tăi vechi.
Ce poți face în schimb? Uită-te și analizează comportamentul noilor consumatori. Mergi către clienți, nu te ghida întotdeauna după tipare vechi care au funcționat în trecut.
De exemplu, dacă ai o firmă de curățenie, creează-ți un sistem prin care poți ajunge mai repede la casele oamenilor. Te vor aprecia pentru că astfel economisesc timp și vor fi mai predispuși să ”consume” serviciul tău. De ce? Mulți oameni amână să ducă la spălătorie o haină fie din lipsă de timp sau pur și simplu din comoditate, iar tu vii în intâmplinarea nevoii lui.
Sunt mulți factori care pot influența un model de business, însă, în opinia invitatei noastre cei mai importanți sunt:
- Consumatorii
- Ce se întâmplă pe piață
- Tehnologia și digitabilizarea
- Sustenabilitatea(relația cu mediul)
Alte idei remarcabile:
- Axează-te pe crearea de valoare, nu pe ce vinzi
- Ce măsori are importanță în ce execuți
- Un model de business sănătos se bazează pe: crearea de valoare (focalizarea atenției pe nevoile și problemele clienților), execuția de valoare și păstrarea de valoare
- Nu omite puterea poveștilor în a vinde un produs.
- Ideile sunt peste tot, trebuie să fii în stare să le execuți
- Atenția la detalii face diferența. E esențial să înțelegi ce aduce valoare și să observi când e necesar să adaugi sau să elimini un lucru, astfel încât să se potrivească nevoilor din piață.
În altă ordine de idei, la momentul de Spotlight, Ovidiu Stochici ne-a vorbit cu patos despre performanțele și planurile de viitor ale clubului Stomart și ne-a arătat că atunci când ești determinat și pui pasiune în munca pe care o depui, rezultatele vor sosi în cele din urmă.
Are obiective îndrăznețe. A fuzionat deja cu brandul Politehnica Iași și intenționează să creeze o echipă solidă care să ne reprezinte în cupele europene. De asemenea, lucrează de ceva timp la construirea propriei academii de baschet, iar rezultatele nu întârzie să apară. Pune mult accent pe unitate, pe forța grupului și pe ideea de performanță.
Iată și 2 citate pe care le-a adus în atenție Ovidiu:
”Prezentul este o continuă așteptare a viitorului.”
”Singurul farmec al trecutului este că a trecut.”
Te așteptăm săptămâna următoare alături de noi pentru că întâlnirile noastre adună din ce în ce mai mulți oameni preocupați să evolueze și momente de educație puternice de unde poți extrage multe lucruri de folos.