fbpx

Care sunt secretele marketingului digital?

Care sunt secretele marketingului digital?

Pentru a atrage și a păstra clienții, marketingul online este o necesitate. Mulți antreprenori înțeleg acest lucru, însă, din diverse motive, hotărăsc să investească într-o singură platformă de profil. Alegerile pe care le facem pentru un brand influențează substanțial viitorul acestuia, iar, de cele mai multe ori, omiterea imaginii de ansamblu ne poate costa bani, clienți sau oportunități.Mediul digital se schimbă în mod alert, iar afacerile sunt nevoite să păstreze același ritm pentru a se dezvolta. Cu siguranță ai mai auzit această informație, atât din partea celor ce administrează afaceri, cât și din parte specialiștilor în acest domeniu. Să ne gândim doar la două exemple ce s-ar putea să îți fie cunoscute.

Facebook este una dintre platformele către care mulți antreprenori se îndreaptă și aleg să investească agresiv pentru a-și construi o audiență cât mai mare.

Rezultatul constă într-o mulțime de like-uri, fără ca acestea să se „traducă” în acțiuni pe pagină sau vânzări. Dacă la începutul activității sale, platforma reușea, totuși, să genereze un trafic consistent către site-ul unei afaceri, schimbările de algoritm au condus la scăderea numărului de click-uri pe care o postare îl înregistrează. Traficul a scăzut și la fel au făcut-o și veniturile.

Cel de-al doilea exemplu vizează domeniul la fel de intens discutat al optimizării unui site web sau, pe scurt, SEO. La fel ca Facebook, Google realizează, la anumite perioade de timp, modificări în cadrul sistemului de evaluare sau de indexare a site-urilor. Aceste schimbări pot afecta grav scorul pe care un site îl înregistrează pentru SEO, lucru care s-a întâmplat, de exemplu, odată cu așa-numitul Panda Update, realizat de cei de la Google.
Asta nu înseamnă că social media sau SEO nu sunt importante. Dimpotrivă, acestea au un rol important în susținerea unui business și dezvoltarea lui. În schimb, dependența de o platformă asupra căreia nu deții controlul este periculoasă. O astfel de schimbare ca în cazul Facebook sau Google poate răsturna complet situația afacerii tale, iar dacă ea există doar într-un singur mediu, recuperarea va fi dificilă și foarte costisitoare. De aceea, este important să ai întotdeauna o imagine de ansamblu asupra modului în care te prezinți în fața publicului și a canalelor prin intermediul cărora o faci.

Gândește-te la nevoile de marketing ale afacerii tale. Cum poți ajuta la creșterea numărului de clienți? Care este costul și rentabilitatea acestor acțiuni? SEO și social media sunt componente eficiente atât pentru o strategie care vizează atragerea noilor clienți, cât și pentru a îmbunătăți rata de retenție. În loc să te gândești care dintre aceste instrumente este mai bun, ia în considerare oportunitatea de a le folosi în mod complementar pentru a-ți susține afacerea.

În ceea ce privește SEO, analizează procesul prin care oamenii ajung la site-ul tău. Ce întrebări adresate „maestrului Google” îi direcționează către tine? Să zicem că deții o reprezentanță de autoturisme și ai vrea ca atunci când un potențial client tastează „cel mai bun reprezentant auto din România” afacerea ta să fie primul rezultat. Bineînțeles, poți investi în Google Ads și să plătești pentru acest termen de căutare, dar acest lucru s-ar putea să fie costisitor. În plus, mulți dintre consumatori evită anunțurile evidente. O alternativă sustenabilă ar putea fi aceea de a descoperi întrebările pe care clienții le-ar putea avea despre, să zicem, un anumit model de mașină pe care îl vinzi. Poți câștiga trafic către site-ul tău răspunzând la aceste întrebări, iar costurile pot fi semnificativ mai mici. Google recompensează conținutul valoros, motiv pentru care un site util pentru utilizatorul final va urca – în timp – în topul paginilor de rezultate, iar rezultatele se vor dovedi mai valoroase decât costurile implicate pentru crearea acelui conținut.
Social media funcționează relativ diferit, prin faptul că aceasta acționează pe baza engagement-ului. Va trebui să descoperi un reper emoțional care să facă legătura dintre brand și clienți, iar acesta trebuie să fie suficient de important pentru ca publicul tău să fie tentat să împărtășească mesajul de brand. Like-urile, distribuirile și comentariile sunt produse secundare ale unei conversații în desfășurare. Aceste interacțiuni virtuale pot să aducă clienți reali și să te ajute să îi păstrezi.

Ce ar trebui să înțelegi, pentru binele afacerii tale, este faptul că nu instrumentele folosite te ajută să prosperi.

Bineînțeles, Google și Facebook te ajută, iar acest lucru este valabil și în cazul e-mail marketingului, aplicațiilor și comunităților. Dar nu vei putea controla niciodată aceste platforme gigant. O afacere profitabilă trebuie să își creeze un ecosistem propriu care să interacționeze constant cu clienții acesteia – acesta ar trebui să fie scopul tău principal.


Bogdan Trandafir
CEO & Cofounder INNVISION
bogdan@innvision.ro
0722627795