La ultima întâlnire am discutat despre parteneriate în business și inițiativa pe care o are platforma edu.devos.ro de a crea conținut care să contribuie la dezvoltarea celei mai bune versiuni a propriei persoane.
A fost o întâlnire relaxantă, jovială în care am împărtășit valorile pe care fiecare om de business le are/le dorește într-un parteneriat și am aflat cum prietenii de la Edison – Entrepreneurship and Technology Clubs construiesc un mindset de antreprenor pentru fiecare student care le trece pragul.
Câteva statistici de interes:
- Unul din doi români din mediul urban ar dori să devină antreprenori, dar puțini fac acest pas.
- Doar 25% dintre tinerii români cu vârste între 25 și 34 de ani, conform Eurostat, comparativ cu 41% în UE.
Iată câteva idei de la întâlnirea de astăzi care să te inspire și pe tine:
- Printre top 5 motive pentru care companiile antreprenoriale eșuează este neînțelegerea/ruperea parteneriatului.
- Echipele pot fi performante dacă începutul nu este grăbit și există timp pentru aliniere.
- Cultura echipei poate fi mai importantă decât cultura organizației și poate duce la performanță.
- Un parteneriat de succes se bazează pe onestitate și încredere, comunicare eficientă și complementaritate în ceea ce privește abilitățile și competențele.
- Parteneriatele 50-50% nu sunt eficiente pe termen lung.
- Dacă privim parteneriatele din 3 unghiuri diferite, atunci vom avea: Asociatul – așteptarea ar fi să împărtășim aceleași valori; Clientul – ceva mai pragmatic, așteptarea ar fi să-și repecte termenul de plată; Furnizorul – așteptarea ar fi să ne vadă ca unul dintre centrele lui de profit;
- În primul rând să fie de încredere, în al doilea rând să fie asemănători, dar diferiți. Să existe similaritate în sensul de a avea valori, principii și stiluri comune de comunicare, complementaritate în sensul de a dispune de abilități și competențe diferite.
Te așteptăm săptămâna următoare să te convingi pe propria-ți piele cum se întâmplă lucrurile la noi.