fbpx

Cum comunici schimbarea? Întâlnirea 43 a bizz.club Iași

Cum comunici schimbarea? Întâlnirea 43 a bizz.club Iași

Știai că oamenii nu sunt rezistenți la schimbare, ci la modul în care le este comunicată? Dar cum poate fi comunicată o schimbare asfel încât cei din echipa ta să o accepte? Rămâi conectat și citește în continuare.

Ultima întâlnire a bizz.club Iași (întâlnirea cu numărul 43) a fost despre comunicarea schimbării și proceduri. Nicu Scoruș, invitatul întâlnirii, ne-a arătat pas cu pas 𝐜𝐮𝐦 𝐬𝐚̆ 𝐜𝐨𝐧𝐬𝐭𝐫𝐮𝐢𝐦 𝐮𝐧 𝐦𝐞𝐬𝐚𝐣 𝐜𝐚𝐫𝐞 𝐬𝐚̆ 𝐧𝐞 𝐚𝐣𝐮𝐭𝐞 𝐬𝐚̆ 𝐜𝐨𝐦𝐮𝐧𝐢𝐜𝐚̆𝐦 𝐞𝐟𝐢𝐜𝐢𝐞𝐧𝐭 𝐨 𝐬𝐜𝐡𝐢𝐦𝐛𝐚𝐫𝐞. Nu e ușor, dar nici nu implică un efort pe care nu îl poți realiza. Necesită doar gândire strategică și acțiuni calculate. Planuri bine puse la punct.

Invitatul nostru, Nicu Scoruș, developing accountable teams, ne-a povestit de 4 etape pentru a comunica o schimbare:

  1. Explică

Ce se schimbă, de ce se schimbă, care sunt beneficiile business-ului.

  1. Fii atent la impactul pe care îl produce schimbarea

Ce înseamnă pentru noi;

Ce pierdem; (Trucul)

Ce câștigăm;

Responsabilități:

  • Ce ai tu de făcut;
  • Cum te voi susține eu.
  1. Asumă-ți;

Acceptă obiecțiile (nu înseamnă a le valida, ci acceptă că oamenii așa văd lucrurile);

Nu spune nimic – nu invalida, nu aduce contraargumente; (Trucul)

Așteaptă.

  1. Planifică

Cum, ce, și mai ales când măsurăm pentru a rămâne în plan;

Reamintește ceea ce ați stabilit după o perioadă, fără să te aștepți ca lucrurile să meargă din prima (Trucul)

Alte idei de notat:

  • Oamenii nu sunt rezistenți la schimbare, ci la modul în care le este comunicată.
  • Rezistența la schimbare e normală.
  • Dialog, nu monolog. Oamenii acționează și reacționează atunci când înțeleg DE CE se întâmplă un lucru în mod în care se întâmplă.

La momentul de Spotlight, gazda noastră, Ruxandra Bucevschi ne-a comunicat cu maximă precizie câteva proceduri pe care le utilizează în firma sa și ne-a atras atenția(cu cifre) asupra importanței de a face constant follow-up. Iată câteva statistici pe care ni le-a prezentat și care te pot pune pe gânduri.

  • 48% din vanzători nu fac niciodata FOLLOW-UP
  • 25% din vânzători – două contacte și se opresc
  • 12% din vânzători – 3 contacte și se opresc
  • doar 10% din vânzători – mai mult de 3 contacte
  • 2% din vânzări se realizează la 1 contact
  • 3% din vânzări se realizează la 2 contacte
  • 5% din vânzări se realizează la 3 contacte
  • 10% din vânzări se realizează la 4 contacte
  • 80% din vânzări se realizează de la 5 până la 12 contacte

În ceea ce privește fidelizarea clienților, aceste acțiuni o ajută pe Ruxandra să rămână în mintea clienților:

  • Testări gratuite & recomandare examen
  • Resurse pentru elevi, părinți și profesori
  • Promovarea sesiunilor de examene
  • Chestionar de satisfacție

Te poți inspira, poți aplica gândirea laterală (să preiei din alte domenii/arii idei și să le aplici în business-ul tău) și poți testa și tu în afacerea ta.

Iată că fiecare întâlnire e în așa fel gândită încât să ne satisfacă o problemă de business arzătoarea: de la cum creăm o bază de date, la cum menținem echilibrul între viața personală și profesională, la comunicarea unei schimbări, roluri, cuvinte potrivite, obiective și indici de performanță.

Completează formularul și vino și tu la o întâlnire de-a noastră să vezi cum se întâmplă lucrurile la noi în club.