Întâlnirea cu numărul 38 a bizz.club Iași a fost despre strategii și obiective pentru atingerea performanței, despre idei geniale și asigurări de viață.
Vă povesteam săptămâna trecută de întrebarea-provocare a dimineții și despre avalanșa de răspunsuri faine pe care o produce.
Întrebarea care i-a provocat de această dată pe antreprenori sună cam așa: ”Care a fost cea mai bună idee pe care ați avut-o în ultima vreme?” și a generat pe de o parte răspunsuri specifice și personalizate, dar pe altă parte am sesizat și un răspuns standard care a venit din partea mai multor membri:
”Cea mai bună idee din ultima vreme a fost participarea/înscrierea în comunitatea bizz.club Iași”. Bănuim că nu au fost răspunsuri de complezență, ci oamenii chiar se identifică și rezonează profund cu spiritul nostru. Le mulțumim.
După acest moment, a urmat prezentarea lui Cătălin Manole care ne-a comunicat câteva aspecte importante pe care companiile ar trebui să le cunoască despre asigurarea de grup.
La momentul de educație, Ruxandra Bucevschi a susținut un adevărat masterclass, oferindu-ne direcții clare și exemple specifice din experiența ei de antreprenor.
A vorbit despre cele 4 niveluri pe care un antreprenor trebuie să le parcurgă și a punctat elementele esențiale pe care e bine să le urmărească în fiecare etapă. Ulterior, a aplicat un chestionar pentru ca antreprenorii prezenți să realizeze etapa în care se regăsesc, iar în cele din urmă, în funcție de rezultate, și-au setat o serie de obiective pentru perioada următoare.
La nivelul 1 ești în situația în care ai timp, dar nu ai bani. Ce faci?
Iată întrebările la care trebuie să-ți răspunzi pentru a-ți clarifica o serie de aspecte cheie:
- Lucrezi cu un to do list săptămânal?
- Ai construit o ofertă pe baza avantajelor și beneficiilor?
- Ai o bază de date a clienților?
- Ai făcut profilul clientului ideal?
- Ai adunat testimoniale?
La nivelul 2 e poate cel mai dificil. De ce? Pentru că nu ai nici timp, nu ai nici bani.
- Ai delegat cel puțin 3 activități pe care înainte le făceai tu?
- Lucrezi cu un to do list săptămânal?
- Folosești cel puțin 3 canale de promovare diferite?
- Faci networking în mod activ?
La nivelul 3 începi să intri în linie dreaptă, dar timpul rămâne la fel de limitat, însă pe partea financiară ești pe plus.
- Ai un set esențial de KPI-uri de marketing, vânzări, financiare și de echipă?
- Faci marketing educațional?
- Lucrezi la bugete și rapoarte pe care le monitorizezi zilnic?
- Ai procedure funcționale pentru toate nivelele din firmă?
- Ai o echipă de middle management și un manager general care acționează ca un intraprenor?
Trecerea la nivelul 4 se realizează mult mai ușor dacă reușești să bifezi cât mai multe aspecte din primele 2 etape. La nivelul 4 ai și timp și bani.
Ulterior, după ce ai pus la punct toate aceste aspecte, ți-ai clarificat în ce etapă te afli și ce trebuie să faci, începi să îți setezi obiective în 3 zone diferite:
Obiective financiare
Exemplu:
Obiectiv de performanță strategică: Creșterea venitului în următorul an cu x%
Indicator de măsurare: KPI Cifră de afaceri
Cale de acțiune: Deschiderea unui magazine online
Obiective clienți
Exemplu:
Obiectiv de performanță strategică: Atingerea unui număr de x clienți
Indicator de măsurare: X% clienți noi din total
Cale de acțiune: promovare evenimente
Obiective sisteme și proceduri:
Exemplu:
Obiectiv de performanță strategică: Creșterea nivelului de satisfacție al angajaților și o mai bună integrare a angajaților noi.
Indicator de măsurare: Perioada medie de lucru a unui angajat/Ponderea tinerei generaţii în totalul angajaţilor
Cale de acțiune: Participarea la evenimentele organizate de firma unde prezența nu este obligatorie.
Obiective dezvoltare personală/profesională
Obiectiv de performanță strategică: Îmbunătățirea competențelor profesionale
Indicator de măsurare: Scorul obțiunut la testarea finală
Cale de acțiune: Recomandare personalizată de numǎr de cursuri pe angajat.
Acum că ai o privire de ansamblu asupra traseului care te poate duce la performanță, nu îți rămâne decât să aplici tot ce-ai învățat.
Te așteptăm în ”etapa a 5-a” la o întâlnire de-a noastră săptămânală pentru a deprinde și alte căi de acțiune care te pot conduce pe drumul performanței.