Succesul unei afaceri stă, într-o proporție covărșitoare, în resursa umană – oamenii cu care lucrezi, gradul lor de profesionalism, implicare și dedicare, dar și în nivelul de mulțumire la locul de muncă. Nu este suficient să strângi o echipă de specialiști dacă aceștia nu lucrează împreună, într-o echipă bine sudată, cu încredere și relaxare. Cultura organizațională și, mai ales, comunicarea în organizație sunt esențiale pentru a crea un mediu de lucru plăcut, care să genereze eficiență.
Iată câteva sfaturi privind felul în care și tu poți construi o echipă învingătoare.
O cultură organizațională coerentă și deschisă
Principii, scrise sau nescrise, după care să se ghideze compania, strategia cu privire la poziția actuală și la cea deziderată, și felul în care va fi obținută, toate acestea trebuie discutate, dezbătute ca piatră de temelie pentru companie. Astfel, de la început, toată lumea le va cunoaște în profunzime, iar valorile vor fi generate chiar de echipă, fiind mai ușor de asimilat.
Interiorizând aceste principii stabilite de comun acord, angajații se vor simți relaxați la locul de muncă, fără constrângeri și fără bariere în calea creativității și dezvoltării lor.
O cultură organizațională deschisă facilitează soluționarea problemelor, eforturile concentrându-se nu pe sancțiuni sau cum să te ferești de ele, ci pe rezolvarea situațiilor apărute.
Strâns legată de cultura organizațională este și calitatea oamenilor cu care și pentru care lucrezi. Lucrurile funcționează fluid atunci când o echipă de oameni inteligenți lucrează pentru oameni inteligenți. Această compatibilitate s-a observat a fi un factor motivațional major: echipa ta va fi implicată, motivată și eficientă dacă lucrează pentru un client „inteligent”, cu care simte o conexiune.
Nu fi reținut – „think big”
Fără obiective adevărate, o companie și o echipă vor funcționa doar pentru scurt timp, din inerție, precum o navă în derivă. Setează-ți obiective îndrăznețe și urmărește-le curajos, fără să te lași intimidat de amploarea lor sau de dimensiunea clienților pentru care lucrezi. Fii tu cel „nebun”, „îndrăzneț”, „curajos”, iar odată ce ai dus la bun sfârșit un proiect, reputația ta va crește, tocmai prin prisma acestei „nebunii”.
Urmărește să fii cel mai bun, nu cel mai mare
Obiectivele, strategiile, dincolo de îndrăzneală, trebuie să fie coerente și realiste. Dincolo de obiectivele cantitative, cele care de cele mai multe ori rămân cunoscute intern, rezultatele calitative sunt cele care generează un word of mouth pozitiv, o reputație care să îți atragă și mai mulți clienți.
Așadar, este important să îți dorești să fii cel mai bun în domeniul în care lucrezi, nu cel mai mare. Creșterea companiei trebuie să fie susținută de creșterea calitativă, în aceeași măsură și în același ritm; nu volumul de lucru trebuie să fie foarte mare, ci calitatea muncii depuse.
Investește timp și resurse financiare în dezvoltarea echipei
O greșeală des întâlnită este neglijarea dezvoltării echipei, ca tot unitar. Mulți angajatori consideră că, odată ce au format o echipă de profesioniști, munca lor s-a terminat și o pot „lansa la apă” fără alte intervenții. Ei bine, pentru a-ți garanta eficiența pe termen lung, o echipă trebuie consolidată, atât din punct de vedere profesional, prin traininguri și specializări, cât și din punct de vedere social, relațional. Organizarea de întâlniri relaxate cu echipa, team building-uri, zile casual la birou, sunt prilejuri în care oamenii fac schimburi de idei, se cunosc mai bine, își dezbat valorile, astfel încât lucrurile se pot îmbunătăți ușor, din mers, fără a insista mult asupra lor în timpul de lucru efectiv.
Crede în puterea amabilității
Interacțiunile sociale de calitate, care generează cele mai bune rezultate, sunt cele ghidate de interese comune și comunicare deschisă, dominate nu de îndârjire, ci de amabilitate. Să oferi bunătate și sprijin, nu doar clienților tăi, și colegilor, să mergi cu plăcere la muncă, să zâmbești și să mulțumești pentru ajutorul primit –astfel se creează un mediu de lucru în care fiecare va oferi sută la sută din capacitatea sa.
O echipă bine sudată, eficientă, nu este ca o fabrică în care se lucrează mecanic, cu forță brută: este un mecanism în care sunt implicate minți și inimi, având mereu considerație pentru cei alături de care și pentru care lucrezi.
La Train2Perform vei găsi o echipă de profesioniști în domeniul Resurselor Umane, cu experiență și entuziasm care te pot ajuta să obții performanțe tangibile atât în raport cu businessul, cât și cu echipa. Expertiza noastră acoperă următoarele domenii: recrutare și selecţie de personal, training și consultanță în managementul resurselor umane.
Sebastian Arhire are peste 10 ani de experiență în poziții de middle și top management în companii de renume la nivel național și internațional. Este unul dintre pionierii Outsourcing-ului in Iași și a avut o contribuție majoră în dezvoltarea la nivel local a companiilor in care a activat.
0040 756 22 74 22
s.arhire@train2perform.ro
www.train2perform.ro