De-a lungul timpului, materialele publicitare au fost unele dintre instrumentele esențiale ale campaniilor publicitare. Deși utilitatea lor nu este contestată, prin folosirea acestora s-a creat o serie de mituri cu privire la modul de întrebuințare, precum și asupra rezultatelor pe care acestea le generează.
Mitul 1. Produsele promoționale nu impresionează clienții!
Consumatorii care sunt surprinși cu un produs publicitar, l-ar putea păstra din două motive: fie li se stinge o nevoie, fie creează o legătură emoțională cu produsul. Utilitatea unor astfel de materiale este activată în momentul în care acestea devin parte integrată a vieții cotidiene a unui individ și când interacțiunea cu acestea este îndelungată. Statistica arată că, spre de exemplu, un calendar personalizat cu identitatea companiei, va rezista între 9 și 12 luni pe biroul unui partener. Instrumentele de scris au o durată de păstrare de jumătate de an, acest fapt datorându-se utilizărilor mult mai dese. Alte produse, precum stickurile USB, accesoriile de birou sau produsele vestimentare sunt păstrate aproximativ 6-7 luni.
Rata de păstrare a produselor promoționale primite în cadrul unui eveniment sau oferite de către parteneri este de 83%. La acest număr se adaugă și faptul că 67% dintre persoanele care au primit asemenea materiale, după o perioadă de timp le oferă mai departe cunoscuților. Din acest motiv, impactul campaniei va fi unul mult mai răspândit, cu o optimizare inteligentă de costuri.
Materialele promoționale sunt de multe ori utilizate în viața de zi cu zi a persoanelor. Statistica arată că 53% dintre consumatori folosesc cel puțin unul dintre materiale o dată pe săptămână. Cu cât e mai familiar cu produsul, cu atât consumatorul va crea o legătură mai strânsă cu brandul.
Sfatul nostru? Identifică stilul de viață a publicului tău țintă și găsește produsele promoționale care fac parte din rutina zilnică a acestuia.
Mitul 2. Clienții nu reacționează la produsele promoționale!
Investițiile în campaniile de marketing trebuie să se reflecte în rata de răspuns din partea consumatorilor, să genereze schimbări de comportament. 50,7% dintre personale care au interacționat cu un brand prin intermediul unui pix sau agende personalizate au navigat ulterior pe site-ul companiei sau au stabilit o conexiune cu brandul prin alte mijloace.
Laitmotivul campaniilor de marketing se bazează, în special, pe utilizarea instrumentelor cu impact sporit în cadrul publicului țintă. Deși, spoturile video și campaniile online sunt prezente tot mai des în viața de zi cu zi a persoanelor, numai 7% dintre consumatori își pot reaminti numele companiei după vizionarea unei reclame online. La polul opus se află, materialele offline cu care se interacționează în mod direct, fapt pentru care 89% dintre ei pot identifica brandul, după primirea unui produs personalizat în ultimele 24 de luni. Diferența dintre cele 2 e realizată întocmai de conexiunea care se stabilește între brand și consumator.
Modalitățile prin care se poate măsura rentabilitatea folosirii unor asemenea instrumente sunt numeroase. Spre exemplu, personalizarea cu un QR cod îți poate arăta numărul vizualizărilor din partea consumatorilor care au primit un asemenea material. Un alt mod de a vedea rata de răspuns din parte acestora este imprimarea materialelor cu mesaje persuasive sau cu promoții, care vor genera acțiune din partea consumatorilor, fiind ușor de cuantificat.
Sfatul nostru? Investește în produse promoționale adaptate specificului companiei tale și personalizează-le cu mesaje persuasive.
Mitul 3: Mult și ieftin sau puțin și scump, materialele publicitare sunt la fel de ineficiente!
Una dintre principalele temeri ale unui om de marketing este bugetul campaniei, de cele mai multe ori aceștia fiind limitați în alegerea instrumentelor de promovare. Capcana în care marketerii cad este aceea de a alege produse ieftine, dar în cantități mari. Motivul pentru care fac acest lucru? Consideră că dacă produsul promoțional va ajunge la mai multă lume și publicitatea va fi pe măsură. Un fapt total neadevărat. Pentru ca o campanie să aibă succes și să își atingă obiectivele, publicul țintă trebuie să fie bine definit, iar omul de marketing să cunoască insight-urile acestuia. Oferirea materialelor către un segment din piață bine țintit va genera mult mai mult profit decât dacă se va alege o zonă mult mai largă.
Un alt factor important care influențează alegerea produselor promoționale este calitatea. Creierul uman va face asocierea între brand și produsele promoționale, transferând atributele de la un obiect la altul. Dacă calitatea materialelor este slabă, consumatorul va percepe și compania ca fiind una mediocră. Acest lucru va afecta fundamental relația de încredere dintre brand și consumator, iar dacă este vorba de întemeierea unui parteneriat acesta e posibil să nu se mai dezvolte.
Sfatul nostru? Alege produse de o calitate superioară și oferă-le doar celor care sunt într-adevăr interesați de businessul tău.
Mitul 4. Produsele promoționale de pe piață sunt folosite deja de toți competitorii!
Produsele publicitare se regăsesc mereu în campaniile de marketing desfășurate în mediul de business, motiv pentru care deseori s-ar putea crede că unele dintre acestea se repetă. Conform Asociației Internaționale pentru Produse Promoționale, există peste 23.000 de produse disponibile, din diferite domenii, prin care ți-ai putea face vizibilă creativitatea.
Unul dintre cele mai utilizate produse promoționale este pixul. Deoarece se găsește în mii de forme și culori, pixul poate fi ușor personalizat, iar prețul acestuia este accesibil tuturor. Dacă îți dorești să transmiți eleganță poți opta pentru un pix metalic mat, în timp ce un pix din plastic poate transmite faptul că businessul este unul mult mai relaxat, mai jovial. Deși pare a fi mult prea utilizat, instrumentele de scris sunt păstrate de către un consumator aproximativ jumătate de an, identitatea brandului tău ajungând astfel să fie vizualizată în permanență.
Modul de imprimare și mesajul transmis cu ajutorul materialelor sunt la fel de importante precum produsul în sine. Alegerea unor mesaje care să ilustreze misiunea, valorile unui business și care să stârnească interesul unui consumator reprezintă 60% din procesul de promovare. Deși utilitatea produsului primează, 30% dintre cei ce au primit un produs au păstrat materialul pentru mesajul transmis.
Sfatul nostru? Lasă creativitatea să devină partenerul tău de încredere!
Mitul 5. Strategiile de fidelizare prin materiale publicitare nu dau roade!
Unul dintre avantajele utilizării produselor promoționale ca modalitate de fidelizare este faptul că acestea creează o punte de legătură între tine și partenerii tăi.
De ce să oferi câte un produs promoțional cu fiecare ocazie? Te asiguri că identitatea businessului tău va fi mereu în spațiul personal al clientului sau partenerului tău. De asemenea, aceștia vor asocia cu produsele și serviciile tale calitatea, dar și ineditul produselor promoționale oferite. Astfel, un calendar oferit la început de an unui partener îți va asigura o legătură cu clientul pe o perioadă îndelungată de timp. Totodată, în spatele fiecărei companii, fie mică sau mare, se află o persoană care așteaptă să i se arate apreciere. Surprinde-o la fiecare ocazie specială pe care o ai, iar șansele de fi mult mai deschisă către noi colaborări cresc.
Sfatul nostru? Acordă-le oamenilor atenția pe care și-o doresc.