fbpx

Cum faci conținut ca să obții capital de brand. Întâlnirea nr. 3 din 2021 a bizz.club Iași

Cum faci conținut ca să obții capital de brand. Întâlnirea nr. 3 din 2021 a bizz.club Iași

28 ianuarie. Ultima întâlnire e de ținut minte.

25 de antreprenori motivați s-au trezit dis-de-dimineață și au venit la întâlnirea singurului club de networking din oraș. 

Nu e puțin lucru.

E ora 7:30. Copoul freamătă. E frig, ziua se îngână cu noaptea, dar primii antreprenori își fac apariția în locație. Micul dejun e deja pregătit. Subiectele fierbinți așteaptă nerăbdătoare să fie supuse dezbaterii și polemicii cordiale.

Se face între timp ora 8:00. E deja ziua mare. Sala începe să se populeze din ce în ce mai mult. Cristi Bârleanu, moderatorul întâlnirii se pregătește să deschidă cea de-a treia întâlnire din acest an. 

 Bang-bang!

Istoria își bate joc de cei care nu o cunosc, repetându-se.” Citatul cu care pornește întâlnirea. Gata. Cristi Bârleanu, prin cuvintele lui Nicolae Iorga ne-a trezit de tot. Și ca îndemnul la meditație și introspecție să fie complet, Cristi ne-a dat și o temă tare grea pentru data viitoare. Nu-ți spun despre ce e vorba, te invit să vii la Hotel Unirea, pe 4 februarie să afli.

Toți sunt în priză. Conectați la moment și pregătiți să ia tot ce e mai bun din această dimineață. Să devoreze fiecare informație așa cum un animal sălbatic își devorează prada.

A început.

A început prezentarea momentului Spotlight. Doctorul Orest Bolbocean cu umor, șarm și mai ales precizie ne povestește despre lucrurile minunate pe care le face la clinica Empatio. Cu exemple relevante și studii de caz reale. Dincolo de povești, am reținut că prevenția e foarte importantă când vine vorba de sănătatea noastră.

Așadar, încearcă să previi înainte de a trata! Fii proactiv și nu amâna.

Suspansul crește. 

The best is yet to come.

Se pregătește să intre-n scenă ”proful” Adrian Monoranu, lector. dr. univ la UAIC Iași. 

Dacă ar fi fost precum Kogălniceanu în Dacia Literară, ne-ar fi spus ”„Scriețibăieți, orice, numai scrieți!”.

Nu ne-a spus, dar a dat de înțeles.

De ce? Ei bine, prezentarea pe care invitatul nostru a susținut-o a avut de toate: informații generale, punctuale, exemple proprii, studii de caz, imagini, umor, întrebări țintite. 

Hai să trec în revistă cele mai importante idei pe care le-a transmis. 

Pregătit, da? Să vedem ce CONTează atunci când vrei să-ți crești capitalul de brand și să faci conținut de calitate.

Contentul marketingul e la îndemână. E bine să oferi clientului conținut care să-l determine să revină la tine. Ca la restaurant. Te întorci acolo pentru că ți-a plăcut experiența.

Nu-ți forma așteptări nerealiste. Capitalul de brand se formează în timp. Cu răbdare și perseverență. Clientul te întâlnește astăzi, te întâlnește mâine, treptat, treptat prinde încredere. E exact ca în Luceafărul lui Eminescu ” Îl vede azi, îl vede mâni, astfel dorința-i gata. El iar, privind de săptămâni, îi cade dragă fata.”

Printre beneficiile content marketingului se numără: brand awarness, trafic pe site, interacțiune cu clienții, lead-uri și conversii, vizibilitate media, avatantaj competitiv.

Cei 7 pași când e vorba de content marketing: 

 1. Fă research.

Fă o analiză ca să afli unde te regăsești în momentul respectiv, ca ulterior să-ți poți seta obiective realiste.

Fii atent la trenduri, cunoaște-ți piața țintă. Află ce este în trend, despre ce vorbește lume. Vezi dacă poți lega acel tip de conținut de afacerea ta.

     2. Setează-ți obiectivele  

Trebuie să-ți adaptezi obiectivele la ceea ce ai în organizație. Dacă ai un începător oferă-i timp și investește în el.

   3. Creează-ți o strategie de conținut

Strategia o faci atunci când îți este clar ce vrei să obții. Nu-ți contrui doar obiective de vanitate pentru că reach-ul organic a scăzut semnificativ (să ai cât mai multe like-uri, cât mai mulți urmăritori).

Conținutul trebuie să fie ușor de distribuit.

Testează. Testează și iar testează.

4. Crearea conținutului

Alocă resurse în funcție de tipul de conținut. Dacă, de exemplu vrei un video profesionist, apelează la profesioniști.

Dacă vrei să faci postări pe blog, contează calitatea textului.

Postări zilnice vs. postari lunare

Cele care sunt zilnice sunt mai scurte, orientate către ceva precis, de actualitate, iar cele lunare trebuie să conțină ceva mai complex (studii, analize).

Crearea conținutului e un proces care trebuie adaptat în funcție de piață. 

Cu cât dai impresia de raritate, cu atât oamenii așteaptă să te citească. Dar păstrează totuși un echilibru.

   5. Poți folosi conținut din alte surse, dar…

Nu tot conținutul trebuie să fie al tău, dar ai grijă la sursele pe care le folosești. Nu copia. Fii original și autentic. Adaptează conținutul în funcție de stilul brandului tău.

   6. Distribuția

Contează foarte mult pentru că trebuie să ajungi exact la oamenii pe care îi dorești.

Ai grijă la faptul că audiența nu e doar primară, există și audiență primară, audiență secundară, terțiară și oameni care pot să contribuie la creșterea capitalului de brand. 

  7. Interacțiunea

Nu înseamnă doar like-uri la o postare. Înseamnă și discuția care are loc pe baza conținutului și se poate propaga în alte medii.

Crearea capitalul de brand nu se face pe o zi pe alta și nu se face doar cu like-uri la postări.

Se face prin prezența activă și susținută a brandului respectiv, crearea impresiei de autoritate în domeniu, prin menționarea de către surse terțe până când se ajunge ca această autoritate să se transforme în lead-uri, clienți, conversii.

Sfaturi suplimentare:

  • Trendurile arată că cel mai bine prinde contentul video. Fii cât mai original și cât mai autentic.
  • Prezintă evenimente care se întâmplă în timp real, dar atenție la GDPR.
  • Story-urile au devenit mult mai vizionate decât postările clasice.
  • Creează un template și obișnuiește-ți cititorii cu un anumit stil în care postezi. Astfel te vor identifica mult mai ușor.

Te așteptăm alături de noi săptămâna următoare pentru a vedea cum se întâmplă lucrurile în singurul club de networking din oraș. 

Întâlnirea va avea loc la Hotel Unirea. 

Pe curând!