Ultima reunire a bizz.club Iași a avut multă substanță. Fiecare dintre participanți a vorbit la momentul de prezentare despre gândire și lipsa ei, despre mecanismele din spatele obieceiurilor de zi cu zi și despre ce ne face atât de #rezistenți la schimbare. E clar, creierul vrea întotdeauna familiaritate și să consume cât mai puțină energie. Cugetăm, deci existăm, dar gândirea conștientă are o pondere de doar 2%, iar noi rulăm de cele mai multe ori pe pilot automat.
Pe pilot automat trebuie să fie și clientul în procesul de marketing, așa cum ne-a prezentat Mălin Sofroni la momentul de Spotlight. Mai exact, trebuie să creezi o călătorie pentru client astfel încât el, în cele din urmă, să cumpere de la tine.
În final, Mălin ne-a adresat două întrebări retorice: este important sa cunoști foarte bine customer journey și life time value ale unui client ?
La momentul de educație, Diana Mihalcea a avut o prezentare consistentă și inspirațională, fâcând o radiografie exacta a conceptului de brand de angajator.
Înainte de toate, ce este brandul de angajator? Brandul de angajator reprezintă totalitatea informaţiilor disponibile public și a percepţiilor despre calitatea de angajator a unei companii.
Totuși, de ce e important să ai un brand de angajator? Iată doar câteva motive:
- Creşte baza de aplicaţii în urma anunţurilor de recrutare
- Creşte numărul de aplicaţii spontane
- Creşte calitatea candidaţilor recrutaţi
- Scurtează timpul de recrutare
- Reduce costurile recrutării
- Creşte nivelul de satisfacţie al angajaţilor existenţi, mândri că lucrează pentru companie
- Reduce fluctuaţia de personal
Odată ce ai văzut câte beneficii îți poate aduce brandul de angajator, ce trebuie să urmărești pentru a pune la punct o strategie de comunicare?
- Auditul de brand (își propune să stabilească poziționarea în piață, o diagnoză internă și externă a companiei (gradul în care este recunoscut, precum și dezirabilitatea brandului)
- Identificare public țintă (analiza se face în funcție de pozițiile deschise, de specificul pieței pe care activează compania, de planurile de recrutare.
- Definire EVP (pilonul principal în definirea strategiei de brand de angajator este propunerea (oferta) de valoare a angajatorului (Employer Value Proposition).
- Definire concept campanie (Presupune identificarea elementelor diferențiatoare pe baza EVP și analizelor (cercetărilor anterioare) și generarea unei campanii de comunicare integrată
- Identificare canale de comunicare (online, mass-media, offline)
- Implementare și măsurare (Presupune dezvoltarea unui departament (echipe) pentru implementarea strategiei de comunicarea a brandului de angajator)
Stai. Ai auzit de robotul Dora până acum? Dora este un robot software de recrutare, dezvoltat de o firmă din România, care a făcut până acum circa 500.000 de interviuri pentru angajare.
Ce face mai exact? Preia toate sarcinile obositoare, consumatoare de timp, repetitive, din procesul de căutare și selecție. Caută pe internet – în special pe Facebook – intervievează candidații și trimite cei mai buni candidați la angajator. De exemplu, un candidat are nevoie în medie de 9 minute pentru a finaliza un interviu, în timp ce 64% din interviuri sunt făcute după ora 18:00 și în weekend-uri
Câteva aspect notabile: Cum schimbă milenarii regulile jocului?
Născuți și crescuți într-o societate de tranziție – o societate liberă, dar cu internetul alături, milenarii reprezintă generația născută după 1985 și până în 1998.
Ce contează pentru ei?
- Familia, timpul liber și prietenii
- Munca în ierarhia valorilor ocupă o poziție de mijloc, similară cu semnificația banilor pentru ei
- Probleme sociale de interes: sistemul medical din România, drepturile angajaților, cazuri sociale etc.
- Atașați de valorile tradiționale internalizate din familie: preferă Crăciunul în familie și Revelionul cu prietenii
Sursa: „Understanding Millennians”, Exact Business Solutions (Sebastian Arhire, Train to Perform)
Te așteptăm săptămâna următoare alături de noi pentru că întâlnirile noastre sunt din ce în ce mai antrenante și încărcate de momente valoroase.